Tacopaj - Dafgårds (4/5)

Startat av Andreas, 2007-09-28 17:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Tacopaj med nötkött, tomat, majs, chili och vitlök

Ja i verkligheten ser denna väldigt bruna paj inte så värst rolig ut, det gör den kanske i och för sig inte heller på förpackningen men där syns åtminstone lite mer färgsättande paprika och majs på ytan.

Degen är frasig och smakar bra. Fyllningen är en lite småstark och ganska sötaktig tacosmakshistoria med drag åt chilisås. Faktiskt gott!

¤ Utseende 3/5
¤ Konsistens 4/5
¤ Smak 4/5
¤ Helhetsbetyg 4/5

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller fick jag bara ett ovanligt dåligt exemplar?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.

Chris

Jag har ätit denna och tycker nog den var rätt ok. Inte riktigt lika bra som du betygssätter den - snarare ett helhetsbetyg 3. Dock har jag smakat deras ost/skinkpaj som jag tycker var riktigt god. Om jag av någon anledning köper färdiga pajer så väljer jag faktiskt Dafgårds numera.

Andreas

Jo smaken är ju personlig, själv brukar jag generellt inte föredra ost/skinpaj men har inte smakat just Dafgårds ost/skinpaj.
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

Med nötkött, tomat, majs, chili och vitlök

Pajen ligger i en folieform vilket är resursslöseri till en produkt som övervägande tillagas i mikron, dessutom finns det i vilket fall pappersformar som tål ugnsvärme. Utseendet är väl sådär, pajen är bra gräddad men det är trist att man inte ser nåt annat än äggstanning på ytan.

Pajskalet är rätt bra, småknaprigt och inte för hårt. Stamningen är inte heller så tokig, smakar lite småostigt. Fyllningen innehåller väldigt lite majs. Fyllning och stanning är för övrigt ojämnt fördelad, i ena kanten ganska mycket köttfärs och i andra kanten ganska tjockt med stanning.

Sammantaget ganska god fast på tok för mild för min smak och det blir väldigt grönsaksfattigt om man inte kompletterar upp rätten, men hur många gör det?

Innehåller jästextrakt.

¤ Utseende 3/5
¤ Konsistens 4/5
¤ Smak 3/5
¤ Helhetsbetyg 3/5
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal