Litchi vin

Startat av Rymdsmula, 2009-01-03 19:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Rymdsmula

vet någon vars man får tag i Litchi vin?
längst ner i detta inlägg finns en bild.
http://nysansmat.blogspot.com/2009/01/litchi.html
Jag har blivit så förälskad i litchis. Nu måste jag äta ur mig ur förälskelsen=)

Måste testa sorbe, glass och kanske en paj?

Mickan

Om det är vin finns bara ett ställe. Gröna skylten! Har inte sett det och hittar det inte i systemets katalog eller på hemsidan. Litchi kan vara jättegott. Hittade tysk bioläsk med litchi på ÖB för 5 kr flaskan för ett halvår sedan. Vågade bara köpa två och ångrade det bittert. De var friska, syrliga och härligt bäriga. Gick dit dagen efter men då var de slut. Många vita viner har en ton av litchi. Kanske kan det tillfredsställa dig till att börja med?!
Video meliora proboque deteriora sequor

Rymdsmula

Å tack för svaret! SKa börja kolla efter viner med ton av litchi, det har jag aldrig ens tänkt på=)

Jag ska försöka höra mig för om någon vet något om litchi vinet.

ena

fick en flaska med litchi-likör av mina föräldrar när de varit Spanien i somras...det var alldeles för nära till botten i den flaskan :'( skulle väldigt gärna vilja ha fler sådana...
man kan prova allt -minst en gång!!;)

Mickan

Handlade lite gott i en asiatisk affär i stan idag och hittade (hade litchi i tankarna!) en kolsyrad läsk med litchismak. 33 cl burk var det. Dricker inga mängder läsk så jag har inte testat den men burken var snygg! Bonus! Glömde visst varumärket  :(
Video meliora proboque deteriora sequor

Mickan

Inte vin men väl litchidryck. Systemet har tagit in en alkoholfri, god dryck med litchismak. Bionade heter den.
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal