Tarakihifilé

Startat av agnetasch, 2007-07-20 10:20

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

När jag var på Martin Olsson senast hittade jag en fisk som hette tarakihi för 66:-/kg.Väl hemma googlade jag på den o fann att det är en 60 cm lång,2 kg tung fisk som fångas runt Nya Zeeland (inte nästgårds precis) Den kallas också för ocean bream = havsbraxen.Det verkar ju inte lovande vad gäller benförekomst.Är det någon som har provat denna nya (?) läckerhet (?)

Andreas

Jag hade aldrig läst ordet Tarakihi förän i ditt inlägg. Googlar man bland Svenska sidor är det mycket få träffar.

Hittade däremot en rolig sida med information om massor med fiskar:  http://www.fishbase.com, däribland din fisk:
http://www.fishbase.com/Summary/SpeciesSummary.php?id=10106

Men det blev man inte speciellt mycket klokare av.

Det vore jättespännande och jättesnällt om du hade möjlighet att köpa in ett exemplar av denna ovanliga fisk och berätta om den är god och vad den påminner om i smak.
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Tittade in till Martin Olsson idag för att köpa lite tarakihifilé.Då fanns det inga!Men jag glömmer inte detta.Återkommer.

agnetasch

Hittar ingen tarakihifilé.Stäng tråden.

Andreas

Agneta, att du inte hittar nån tarakihifilé betyder inte det att tråden skall stängas. Jag är helt övertygad om att någon en vacker dag kommer att hitta tarakihi och berätta för oss andra hur den smakar och vad det påminner om. ;)

(Här stängs förresten inga trådar över huvud taget, alla frågor förblir obesvarade tills de verkligen är besvarade. Och när de väl är besvarade kanske nån har en avvikande uppfattning eller kommer på nåt mer att skriva.)
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Citat från: Andreas skrivet 2007-09-02 15:37
Här stängs förresten inga trådar över huvud taget, alla frågor förblir obesvarade tills de verkligen är besvarade. Och när de väl är besvarade kanske nån har en avvikande uppfattning eller kommer på nåt mer att skriva.

Detta är alltså en evighetsmaskin :o

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal