Glassmaskinsundringar

Startat av Fröken Dill, 2008-11-26 13:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Fröken Dill

Jag funderar på att köpa mig en glassmaskin. Det är så mycket tillsatser i köpe-glass och så har jag sett en massa goda glassrecept på sista tiden. Vad säger ni som har glassmaskiner. Fungerar de bra? Vilken ska man välja? Min erfarenhet av en lånad glassmaskin var att det var svårt att få en ordentlig frysning. Jag gjorde små satser och kylde smeten innan, men det verkade inte riktigt hjälpa. Jag antar att den enda riktigt säkra lösningen är att köpa en maskin som har eget fryselement, inte ett sådant som man stoppar in i frysen. En sådan pjäs är säkert å andra sidan ohemult dyr och platskrävande...

Funderar fröken Dill

Filippa

Jag har precis köpt en Phillips glassmaskin till pappa, den får han i födelsedagspresent på lördag ....återkommer med omdöme men hoppas på godare glass :-) 

Gilius

Slå till och köp en Pacojet, kungen av alla glassmaskiner.

http://www.pacojet.com/

Synd att de är så förbannat dyra.

/gilius

Filippa

Glassmaskin prövad, och det var supersmaskens.

Vi gjorde kokosglass med laktosfria-produkter och lite mindre socker än vanligt och det blev mycket gott. Som dom nybörjare vi är gjorde vi misstaget att ta glassen för tidigt så det blev en blandning mellan mjukglass och hårdglass. Tyckte nog inte det var ett problem att få glassen fryst ?

matlagarn

Jag kör med Philips tror jag det var. Clas olsson säljer iaf den. Kanon bra. Enkel maskin som är lätt att diska. Perfekt! Köp rn om ni inte har glassmaskin. //Martin

Mickan

Jag har också Philips och den duger. Vill ha paco men så dyr! Gör ofta glass och det är kul att göra sorbet till uppfriskande mellanrätt. Grönt te och äpple eller ginger ale  :P
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal