Delidas Orginal chilisås

Startat av Urban, 2009-01-18 13:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

2009-01-18 13:33 Last Edit: 2009-01-28 19:22 by Urban
För någon vecka sedan så fick jag 3 olika chilisåser hemskickat av http://www.chilihouse.se för provsmakning, och denna sås är en av dom.
Vid första avsmakning på en välfylld tesked så blir jag imponerad av smaken men dock inte av styrkan, förmodligen pga. att jag förväntade mig en starkare sås.
Smaken är ren frisk chilismak med väl avägd sälta och syrlighet. Konsistensen är lagom lös med små bitar av chili och chilifrön i. Styrkan är lite så där tycker jag, förmodligen en perfekt sås för dom musbrända.
Vidare så fortsätter jag att testa delidas chilisås som dippsås till kycklingvingar och som tillbehör till stekt fläsk , kokt korv med bröd och på köttfärsås.Här tycker jag att såsen kommer fram riktigt riktigt bra. Den tillför en "lagom" hetta till maten + en jättegod ren chilitouch.
Eftersom jag är en rätt så härdad chiliätare så kommer nog den som är känslig att tycka att den är stark som den är. Delidas chilisås är nog perfekt för chilikänsliga människor att använda i köttgrytor mm. för att tillföra en extra touch, eller som komplement istället för den vanliga Tabascosåsen tex. Jag kommer definitivt att köpa mer av denna sås och använda den "på sidan om" till alla möjliga maträtter.

Rekommenderas Starkt!.

¤ Betyg

4/5

kryddburken

Åh den är såå god! Jag gillar den själv mest för att den inte är så-in-i-bängens-het, den är perfekt till hela familjen!

Jag använder den vid sidan om maten, till dip och kalla såser, i marinader, grytor & wok! Det goda i den är den rena chilismaken men ändå inte för stark!

Har du provat deras Mad Dog 357? DEN ÄR HET!! :-)

Urban

Det är verkligen en god sås. Jag hoppas att fler får upp ögonen för denna produkt.

Angående Mad Dog 357 så är Svaret ja!. Recension kommer senare  ;D.

Dennis Lundin

Jag förstår inte att inte denna har slått ut tabasco egentligen. För denna är grymt mycket godare enligt mig själv. Inte så mycket vinägersmak och man ser att det är råvaror i flaskan (det är små habanerobitar osv i den).
Prova den på varma mackor. :)

Dom är duktiga på att koka såser nere i panama!

crlhrv

äsch, nu måste jag ju köpa den här också!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Afram Haffo


Tom

Enligt Urbans bild på innehållsförteckningen:

Utvalda Habanero chilifrukter.

Afram Haffo

Citat från: Tom skrivet 2009-01-29 14:18
Enligt Urbans bild på innehållsförteckningen:

Utvalda Habanero chilifrukter.


Hahahah visst vid alla grönsvansade isbjörnar är de det
sorry måste va lite mer uppmärksam

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal