Gör sig rötmånaden påmind i ditt kylskåp?

Startat av Andreas, 2007-08-06 11:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

För mig har den det, igår fick jag slänga en påläggs-renkorv bäst före 20/8 och visst blev parmesanosten möglig i kanten ovanligt snabbt...

Någon annan som märkt någon rötmånadseffekt?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Anne's Food - min matblogg

agnetasch

Jotack; falukorv som inte hade gått ut i datum men hade ett unket fettlager utanpå skinnet. Potatis som ligger o slemmar till sig hur varsam man än är med förvaringen.Brunprickiga tomater (?) o utanför kylskåpet små röda flugor som gör störtdykningar mot saft/Yes-glaset men väjer i sista sekunden (Röde baronen?) Håhåjaja.

Andreas

Konstigt att inte fler än du och jag märker av den. Idag började den skivade rökt påläggsskinkan bäst före 22/8 att lukta och smaka konstigt - kasserad.
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Anne's Food - min matblogg

agnetasch

Jag tror inte det är något fel på vår kylskåpstemperatur, jag tror det är något fel på andras ärlighet ;)

Anne

Vi har 5 grader i vårt, och ingenting som blivit dåligt snabbare än vanligt.. ja, i stort sett aldrig något som blir dåligt alls, förutom väldigt glömda saker förstås :)
Anne's Food - min matblogg

agnetasch

 ;D Jag menade inte just dig Anne, känn dig inte utpekad!

Anne

Anne's Food - min matblogg

Andreas

Mitt kylskåp håller 4 grader i botten, 5-6 i mitten och 10 överst, men tror inte det är kylskåpets temperatur som är största problemet utan snarare bruten kylkedja och hög luftfuktighet.

Det varma rötmånadsvädret gör att varorna hinner värmas upp - dels vid varuleveranserna till affären och dels även på vägen hem till kund från affären. Egentligen borde man väl ha med sig kylväska när man handlar när det är som varmast..?

Sen den höga luftfuktigheten går kanske inte att göra så mycket åt? Eller? Skulle det hjälpa att ha en liten avfuktare i kylskåpet? :)
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal