Elake kocken

Startat av Andreas, 2007-06-19 21:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Nån fler som såg kvällens avsnitt?

72 rätter på en kock som lagar allt på stekhäll, vad säger man?

Jag tycker väl annars inte att räkor och choklad lät så uppseendeväckande, folk verkar ju ha choklad till allt nuförtiden. Och kyckling och banan är ju flygande jakob. :)
Den som inte frågar får inga svar.

Stellan

Gordon regerar som vanligt. Det finns ett program som jag ALDRIG missar, och det är detta. Fast receptet för att få krogarna på benen är ju oftast detsamma: En stalinistisk utrensning på menyn.
Chokladsås till räkorna lät redigt äckligt om du frågar mig. Särsklit när det är schyssta räkor som kanske funkar bäst på egen hand.
Och "Donkey Dick Kebab" var ju fullständigt hysterisk. Vilket påhitt!
========================
Stellan Löfving, Chefredaktör Foodwire
Kolla in min blogg på http://www.salt.se

Urban

Jag tyckte att det var ett riktigt bra avsnitt.. Som sagt 72 rätter på en enda kock!!, då har man inte tänkt speciellt långt tycker jag.
Hoppas att det inte är allt för vanligt med restauranger som dom som visas i arga kockens program :o

Andreas

Stellan: Hehe Donkey Dick Kebab ja där var det nästan gränsfall att man undrar om det var nåt de hittat på för att det skulle bli roligare tv.

Urban: Jag tror inte det är så ovanligt, nog har du själv säkert besökt en eller annan restaurang som du uppfattat som rörig och som serverat dålig mat..?

Veckans avsnitt var nästan ännu roligare: En pubägare med storhetsvansinne som vägrar inse att det är en pub han driver, komplicerade rätter och garneringar och finporslin och dukning som hör hemma på lyxrestaurang, Ramseys kommentar "looks like the queen is coming".

Han köper sin fallfärdiga köksutrustning på Ebay och köket är så fullt av maskiner att det knappt går att komma fram. Vidare samlar han på tallrikar och har tallrikar i varenda skrymsle, vissa inslagna i plastfolie för att de inte ska bli dammiga. Ramseys kommentar till en av dem "Den ser ut som Barbies swimmingpool".

Dessutom insisterar han på att laga all mat själv och har en anställd kock som i princip bara lägger på persiljekvistar på maten. Till råga på allt är han så tankspridd att han behöver en timer till varje maträtt.

När jag ser programmet undrar jag faktiskt om detta är ett ställe som finns i verkligheten... men det finns visst, hittade webbsajten med bilder på Elake kocken och allt: http://www.fenwickarms.co.uk/
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Jag glömmer alltid bort vilken dag Arge Kocken visas på TV.. Vilken dag är det?

Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

Urban


Stellan

Tyvärr bara fyra avsnitt denna gången, och jag har missat ett. Men det ryktas om repriser på SVT24, måste kolla upp det.
========================
Stellan Löfving, Chefredaktör Foodwire
Kolla in min blogg på http://www.salt.se

Andreas

Det stämmer Stellan, senaste omgång i repris på 24:an med start på lördag -  om du tittar två inlägg upp så ser du ju när det sänds. ;)
Den som inte frågar får inga svar.

smakakarin

Grymt trist att det var så få avsnitt. Jag gillar verkligen det där programmet!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal