Vilken restaurang gör godaste fläsk m löksås?

Startat av roffekock, 2007-08-19 22:22

Föregående ämne - Nästa ämne

roffekock

Jag har hört att den ska befinna sig i Malmö kan det stämma och i så fall vad heter stället?
Matforum är bäst

Andreas

Det lät som en väldigt väldigt långsökt fråga - försöker du skoja till det eller vill du pusha för någon speciell restaurang?
Den som inte frågar får inga svar.

roffekock

Långsökt ja det kan tyckas.men om man nu diggar denna rätt är det väl helt adekvat fråga eller?
Citat från: Andreas skrivet 2007-08-19 23:01
Det lät som en väldigt väldigt långsökt fråga - försöker du skoja till det eller vill du pusha för någon speciell restaurang?
Matforum är bäst

Andreas

Då får du allt utveckla: varifrån har du hört att det skall finnas en sådan restaurang i Malmö?
Den som inte frågar får inga svar.

roffekock

Finns inte mer att utveckla bara inveckla. Jag trodde att man kunde ställa en sådan typ av fråga i detta forum men kanske lite väl fräckt när man e ny.
Matforum är bäst

Anne

Nej, fräckt är det inte, men om det går nåt rykte om att nån restaurang är riktigt bra på en viss sak är det väl kul att veta vilken det är. Och var ryktet kommer ifrån, kanske. :)

Jag har aldrig ätit fläsk med löksås ute så jag kan inte hjälpa till.. (Ja, jag har inte ätit på restaurang i Malmö heller.)
Anne's Food - min matblogg

roffekock

Nu fick jag svar BULLENS heter det. Och alla ni som inte ätit fläsk med löksås passa på att göra det någon gång. Rykten sprids lätt om maten är god.
Matforum är bäst

Andreas

Problemet är inte att du är ny, problemet är att du formulerar dig på ett sätt som gör att man inte förstår vad du menar.

Hela tråden här blev helt obegriplig - först förstår ingen vad du är ute efter och sen skriver du att du "fått svar" (varifrån säger du inte) om att stället heter "BULLENS". Vadå "BULLENS" - var ligger det?

I all välmening: Det vore bussigt om du kunde anstränga dig att skriva mer begripligt och dessutom vårda språket lite bättre så tror jag att du och forumet kommer att ha större utbyte av varandra.

(Det är inget fel i att skoja och leka med språket och svamla lite om man samtidigt skriver saker som är vettiga och begripliga. Eller tydligt markerar att man är ute för att skoja.)

Hoppas du förstår vad jag menar.  ;)
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal