Bruksanvisning/manual till Assistent

Startat av Hasse, 2013-08-06 14:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Hasse

2013-08-06 14:25 Last Edit: 2017-08-18 17:16 by Hasse
Ganska ofta frågas det efter bruksanvisningar till äldre modeller av Electrolux Assistent. Vad vore då bättre än att erbjuda dem här för direkt nedladdning? Kontakta mig med ett PM om du har en bruksanvisning som datafil till en äldre Assistent och vill dela med dig.

Ankarsrum Assistent AB, som numera tagit över Assistenten efter Electrolux, har givit Matforum tillstånd att publicera bruksanvisningarna.


Bruksanvisningar till senare modeller, N28 och N30, finns att ladda ned på Ankarsrum Assistents hemsida:
http://assistent.nu/manualer.aspx
EDIT: Länken fungerar inte längre.   :(

Äldre modeller:

Assistent Variomat N8, PDF-format 6,1 MB.

Assistent N10, PDF-format 7,0 MB. Tack till Helge som scannade i rekordfart!


Helge

Tack själv Hasse för ett jättebra initiativ! Intresset för N10-manualen har varit stort och även om det inte har varit något större problem att skicka den kan det här göra det enklare för flera att komma åt manualen.
/Helge

Helge

Ett litet tillägg.
Om någon/några av alla de som tidigare fått en manual från mig läser det här vill jag säga till er: Passa på och ladda ner en ny version av manualen till N10. Den är snyggare, i färg och fullständig!
/Helge

juan

tack så mycket för den manuella Assistant N10, jag är från Venezuela och jag kunde äntligen komma till dig på n10 manual. . ursäkta min dåliga översättning ännu ... Hälsningar från Venezuela

Helge

Juan, jag är glad om den kan vara till nytta! Lycka till!
/Helge

Mary-Anne Fritiofsson


rainerg

någon som hittad manual till N7 Är tacksam för en sådan
rainerg@telia.com

Che

Är det någon som har en bruksanvisning till Electrolux Assistent N3 som ni kan skanna skulle jag vara tacksam.

Lyll

Hej Undrar om någon har fullständig bruksanvisning till Assistent N8 den som finns här saknar sidan om hur man använder panelen- :)

Hasse

2015-08-23 12:02 #9 Last Edit: 2015-12-17 18:30 by Hasse
Ooops, där ser man. Sidan tre saknas. Tills jag har fixat det kommer den som en lös sida här,

EDIT: Den saknade sidan är nu tillagd i manualen.

Anna T

Så himlans fint Helge!! Tusen tack för utmärkt fungerande länkar till bruksanvisning till fantastisk gammal hushållsassistent!

// Anna i Luleå

Helge


Botilda

Tusen tack för den manualen! Men kan man få den "på papper" också? Jag har nämligen ingen skrivare...

Hasse

Tyvärr inte. Utskriften på papper måste du ordna själv.

webguide

Citat från: Botilda skrivet 2017-08-18 10:59
Tusen tack för den manualen! Men kan man få den "på papper" också? Jag har nämligen ingen skrivare...


Det finns tjänster på nätet där du kan få det utskrivet, annars kan du kanske betala nån här för att få det utskrivet och postat till dig. :)

annbritt.hendry@gmail.com

Söker bruksanvisning till Electrolux assistent Mod N3. Model No S4001518

Birgitta Börjesson

Jag skulle vilja ha tag på en degkrok till en Electrolux Assistent fast en modernare variant av N10. Det är samma tillbehör som N10. Skicka ett SMS om Ni har en degkrok till 0703 858 122. Tack på förhand.

Anette Wiberg

Hej!
Letar efter instruktionsbok till min Electrolux hushållsassistent. Den fungerar utmärkt. Brukar göra äppelmos och nyponmos på hösten o måste då montera ihop dom grejerna korrekt. Flyttade för ett år sedan o jag kan omöjligt hitta den jag hade.
Nu letar jag på internet och hittade detta.
Kan Du hjälpa mig?

Vänliga hälsningar
Anette

Jakob

Hej!

Står och håller på att rengöra en gammal elektrolux assistent, NX1. Lyckats beställa drivrem från Electrolux men önskar en instruktionsbok. Någon som har?

Birgitta Wiell

Söker häfte till min Electrolux hushållsassistent den gula från 50-talet. Modell 4 S9019153 Tack på förhand

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal