Säg det med en bild (ej matbilder)

Startat av Andreas, 2008-08-18 11:45

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Grattis till "nedkomsten" kryddburken. Häftig kärra! :D

Hasse

Tjusigt Kryddburken! Man får nästan ont i ögonen av blänket.  :)

Andreas

I helgen gick Kirunafestivalen. Nanne är en riktigt duktig sångerska men repertoaren är för stompig för mig. Amanda är bra. Ola sliten och hes, rösten spricker rejält när han ska ta i. Jocke är på strålande humör och gör en mycket bra spelning. Dessutom är han förbaskat trevlig, positiv överraskning för mig som av nån anledning fått för mig att han är en halvdryg surputte.
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

På tal om förbaskat trevlig och mycket bra spelning. Ikväll var det gratiskonsert med Salem på Rådhustorget i Umeå.
Den som inte frågar får inga svar.

Hankki

Det har varit kulturvecka i Nykarleby och där fanns en pärthyvel. Heter det pärthyvel i Sverige också?

helfgren

Har aldrig hört det namnet, men dem jag har sett har dem kalat för takspåns hyvel. Tycker att det ser ut som en sådan i allafall .
På tal om takspån, var på en restaurang i Jävre som ligger söder om Piteå. Där serverade dem maten på sådana takspån, var wokad lax och renskav. När man ätit klart så eldade dem upp dem där dem wokade.

MVH// Henrik
Carpe diem

Andreas

Idag var det invigning av Botniabanan. Mikael Tornving, Tommy Körberg, Sofia Jannok, Hans Majestät Konungen, Lisa Miskovsky och gratis platta punchrullar, vad mer kan man begära?
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Flashiga matbilder på glättat papper inspirerade mig till denna bild.

Hasse

Idag träffade jag en mink(?) som höll på att förbereda kvällens middag.

Jag tror att det stod fisk på menyn...

Kari


Andreas

Vilken bra bild! Visst var det nån minkfritagning ganska nyss, men det var väl inte i närheten av där du bor va Hasse?
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Tack!

Det kan vara en förvildad mink. I mina trakter finns (eller snarare fanns) en hel del minkfarmar, men det finns ju av naturen vilda minkar också, så vem vet?

Det var ett kul möte. Minken var ganska orädd av sig, och som närmast var den inte mer än ett par meter bort. Den släpade med sig fiskskrovet och gömde det (bland annat under min bil) sprang fram en bit och spanade, sprang sedan tillbaka och hämtade fisken för att gömma den på ett nytt ställe, och avancerade på så vis mot en stenmur där jag tror att den hade sitt bo.

Hoppas att minken fick en mysig fredagkväll med god middag!

alsa

Grilla och ute spabada är livskvalite:-)

annamaria


Hasse

Någon har glömt sin mössa på bryggan.

Bilden är tagen i Hörvik, Blekinge.

Hasse

En bild från Blekinge idag. Vackra höstfärger, men fuktigt och kyligt.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal