Att bygga en vinkällare

Startat av Pokol, 2009-05-05 22:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Pokol

Jag har planer på att bygga en ordentlig vinkällare. Är det någon somm har gjort det tidigare eller bara vet någon som har gjort det. Glas för alla tips.

MiGa


Mickan

Boendes i lägenhet mitt i stan är det inte aktuellt med vinkällare även om lusten är stor. Efter drygt 90 flaskors tillökning efter resan till Frankrike har vi ett mycket stort behov av förvaring. Maken har en stor walk.in-closet som nu ska laddas med vinhyllor av följande modell:

http://www.smarthem.se/4657/p/vinforvaring/vinstall-48-flaskor-1-pack?osCsid=31f1f7280536268deb11b9786eefcc48

Toppen att man kan bygga ihop själv efter sina speciella behov. Om ni har smarta idéer på eget fixande är jag inte intresserad! Det är bara när det gäller mat och bak som jag kommer dragandes med det gamla "det kan man göra bättre och billigare själv"  ;D
Video meliora proboque deteriora sequor

Pokol

Det verkar vara ett bra system, passar nog perfekt i en lägenhet.

Mickan

Riktigt bra hyllor! Ganska veka i trådmaterialet men samtidigt inte skrymmande i sig och då de fästs i väggen är de stabila trots allt. Nu har vi plats för 96 flaskor där och två skåp i köket där vi kan ha 30-40 flaskor till. Bra att kunna dela upp lite.
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal