Mitt favoritsnacks

Startat av crlhrv, 2007-05-03 22:14

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

Ska det vara chips så ska det vara Walkers salt n vinegar-chips ;D
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Man kan variera sitt chipsätande lite med Cheez Cruncherz från OLW :P

Urban

Ahh cheeze crunchers.. Min favorit!!. Knapriga och väldigt ostiga Mmmmm..

Urban

Var hittar man dessa Chips?
Citat från: crlhrv skrivet 2007-05-03 22:14
Ska det vara chips så ska det vara Walkers salt n vinegar-chips ;D

crlhrv

Jag har bara hittat Walkers på puben Kings Head här i Göteborg och på English Shop www.englishshop.se, men de finns nog på fler ställen än så. Ah vilka minnen att krypa upp i soffan hemma hos farsan i London och öppna påse efter påse med dessa ljuvligheter!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Tack Calle!. Dom hade ju webshop till o med. Om jag nu vill beställa därifrån..
Vilka chips rekommenderar du då?.
Har dom andra produkter där som du rekommenderar?.

agnetasch

crlhrv;har du ätit Marmite?Vad smakar det?Påminner det om något här i Sverige?När man googlar på det får man bara veta att det är salt o populärt som smörgåspålägg(i England)Marmite o Ovomaltin är såna saker som dyker upp i engelsk litteratur med jämna mellanrum o jag har aldrig fattat vad det är ???

crlhrv

Marmite är en biprodukt från öljäsning och smakar något i stil med köttbuljong, salt och jäst. Tror främsta användningsområdet är som du säger, smörgåspålägg. Men det var länge sen jag smakade och jag borde kanske köpa en burk bara för hålla mig uppdaterad...
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

crlhrv

Citat från: Urban skrivet 2007-05-05 16:31
Tack Calle!. Dom hade ju webshop till o med. Om jag nu vill beställa därifrån..
Vilka chips rekommenderar du då?.
Har dom andra produkter där som du rekommenderar?.


Salt- och vinägerchipsen är överlägset godast! Tror att Estrella körde med den smaken ett tag men det blev nog för mycket för svenska gommar och magar, eller är det någon som fortfarande hittar dessa i butikshyllorna?

Annars är jag svag för Cadburys olika chokladprodukter, speciellt de krämfyllda äggen - oerhört goda.

Bisto är annars den produkt jag köper oftast. Jag vet inte om det finns någon svensk motsvarighet faktiskt. Det är buljonggranulat i olika smaker som man ofta använder när man ska göra sin "gravy"/sås. Kör en stek i en djup plåt i ugnen tillsammans med potatis och grönsaker. När steken är klar sätter man på spisplattorna, ställer plåten på plattorna och vispar ur plåten och allt gott som fastnat i den med vatten och bisto-granulat. Vips har man en krämig sås. Finns i smakerna kött/fågel/vegetariskt senast jag kollade.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Crlhrv:Tack för beskrivningen av Marmite(tror jag håller fast vid ost)På nåt vis far tankarna till memma, den finska svarta sörjan som äts vid påsk(tror jag)fast memman är väl inte så salt.Vet någon vad memma består av?Umeborna(nära till Vasa)?
Tack för tipset på buljonggranulatet,måste genast testa detta!
Ang snacks;jag tänkte jag skulle skoja till det o ha "fiskdamm" som tapas på pingst.Små kexfiskar som man dippar i olika såser.Den lokala ICA-butiken har alltid tre sorters kexfigurer i burk,bl.a. fiskar.Gissa tre gånger vilken sort som var slut.Suck

Andreas

Tyckte diskussionen om memma och kalvdans förtjänade egen tråd:
http://matforum.nu/index.php?topic=171.0

Kul idé med fiskdamm, vad är det för typ av kex i kexfigurerna och vad doppar du dem i för sås?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Egentligen är det riktiga småfiskar som jag torkat(gästerna tror det är kex)dipen är avdunstat sjövatten,krämig o fin.NEJ JAG BARA FÅNAR MIG.Eftersom jag inte hittar dom dumma kexfiskarna ska jag bjuda på vanliga kex,typ Breton.På dom får gästerna själva lägga creme fraiche, rödlök, stenbitsrom, räkor, rökt kycklinglår o annat smått o gott jag hittar i gömmorna.Lite vildsvinspaté kanske som mannen kom hem från Elmias jaktmässa med.

agnetasch

Vad tror ni att lokala ICA-butiken hade fyllt sina hyllor med idag?Kan det ha varit kex-fiskar?

crlhrv

2007-05-26 02:37 #13 Last Edit: 2007-05-26 08:17 by crlhrv
bre-tou-do!
nej som amelie upptäcker är det faktiskt bre-do-tou!

dom där kexfiskarna är faktiskt rätt roliga och goda.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Se där!.. Så ser dom Engelska chipsen ut!.
Hur är smakbalansen mellan vinäger och peppar?. Vilken öl rekommenderar du till dom Chipsen?

crlhrv

Ingen peppar i chipsen, bara salt och vinäger. De smakar mer vinäger än salt om man säger så, det riktigt drar i kinderna! Öl har jag ingen koll på, jag dricker den billigaste på stället, i fredags var det Falcon Export för 25 kronor glaset.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Sorry.. Läste fel.. Läste peppar istället för salt

Kari

Dessa små påsar med vildchips, till ölen, i bilen, i båten. Går heller inte sönder i fickan och lite nyttigt borde det vara?
Synd bara att dom kostar 3-400:- kilot.

Urban

Hur mycket kostar en påse viltchips?, och hur mycket är det i en sådan påse i gr.?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal