Kyckling i rosmarinsky - Findus kökets utvalda (1/5)

Startat av Urban, 2007-06-12 20:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

Denna rätt hade jag rätt så höga förväntningar på eftersom det är "kökets utvalda" som ska och brukar hålla lite högre kvalitet än det övriga sortimentet.
Men ack så besviken jag blev av denna skräprätt.
På bild så ser man fullt med potatistärningar som har en fin stekyta.. Men i vekligheten så fanns det knappt någon potatis alls i förpackningen och dessutom var dom jättebleka o tråkiga.
Däremot var det proppfullt med stänger av rotselleri som på bild endast ska vara några enstaka utav?.
Jag börjar genast att undra vad Findus håller på med egentligen.. Vad är detta??.

Nåväl.. Morötterna var krispiga, dock inte så söta som babymorötter brukar vara.
Broccolin hade fortfarande spänst och var helt ok. Kycklingen var rätt så okryddad/smaklös men den gick an ändå.. Några större mängder kyckling var det inte heller.
Det skulle visst finnas någon slags sås i denna maträtt, men jag hade problem att hitta någon.. Kanske det var vattnet som flöt i botten på förpackningen som var sås.
Sammantaget var detta en väldigt tråkig/blaskig maträtt som man absolut inte blir mätt på..
Jag kände mig endast fylld av rotselleristänger och besvikelse.

Det enda som egentligen var bra med denna rätt var den medföljande drottningglassen.
Nackdelen var att den var alldeles för hård när jag skulle äta den, även fast den stått framme sedan tillagning och dinering av huvudrätt.
Smaken var riktigt bra.. Frisk fräsch/syrlig smak av blåbär.. Gott!


¤ Utseende (1/5)
¤ Konsistens (2/5)
¤ Smak (1/5)
¤ Helhetsbetyg (1/5)

Tyvärr slarvade jag bort bilden där maten var tillagad  :(

Kari

Jag instämmer med föregående talare.. Tyvärr. Men jag gillade inte glassen. Väl syrlig.

Vikten på maten inkl glass 384g utan tråg. Stämmer bra med förpackningens vikt info 380g.
56g kyckling, 253g grönsaker inkl obefintlig mångd sås och 75g glass.

Dock fick jag upp vikten då det behövdes saltas ordentligt..  ;)

Findus, skippa glassen och öka mängden kyckling. Och såsen vid sidan av så blir det mindre gegga i lådan?

(1/5) blir det i betyg. Köpa igen? No no!

Observera kycklingen till höger!

ttt gäller endast kycklingen!  :o

syntetica

vädligt snålt med kykling tycker jag. och vart är potatisen? :O

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal