Dyr sallad

Startat av agnetasch, 2007-10-10 17:35

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Jag tittade på Plus igår o fick då veta att isbergssallad kostar 14-15:-/kg medan ruccola kostar över 400:-/kg. Varför?Är den så mycket svårare att odla o frakta eller vad beror det på? Jag önskar någon hade blivit utfrågad så man fått veta nåt eller är det inte meningen? ???

Hasse

Ruccola för 400 kr/kg har jag aldrig sett, däremot för drygt 100 kr/kg. Kan inte det höga kilopriset bero på att ruccolan plockas och läggs i förpackningar som väger lite, men som tar förhållandevis stor plats under transporten?

agnetasch

Vi köper alltså dyr luft?

Andreas

Ruccola växar ju som ogräs, åtminstone under odlingssäsongen borde den vara jättebillig i Sverige...
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Förtydligande; ruccolan som kostade över 400 kr/kg såldes i kruka. Sverker klippte av ruccolan o vägde bara den. Men priset inkluderade ju egentligen krukan o jorden också. Fast jag måste säga att jag tyckte det var dyrt för en liten plastkruka.

Andreas

Ah krukodlad ruccola. Men är inte allt sånt där krukodlat rent generellt väldigt dyrt - vad kostar exempelvis basilika i kruka  (som också är busenkelt att odla) egentligen per kilo?

Nån som vägt klippt av och vägt vad man får ut från en örtkruka?
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Låter som ett uppdrag för Sweber som har en nyyy och fiiiin digitalvåg ;)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal