Sevärd dokumentär om att äta sig frisk med rätt mat

Startat av Göteborgaren, 2018-08-29 15:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Göteborgaren

Den här dokumentären på Netflix är riktigt intressant. Den handlar om hur man genom att ändra sin kost kan bli frisk, eller åtminstone minska symptomen för en rad sjukdomar: https://www.netflix.com/title/80238655

Den är dock ganska lång, och man behöver se hela för att den ska komma till sin rätt.
När jag inte lagar mat reser jag gärna till www.milanoitalien.se och www.amsterdamguide.se

Olivia

Jätteintressant dokumentär! Jag lider av hyperhidros, dvs jag svettas onormalt mycket. Har hört att man kan minska svettproduktionen genom att äta mindre protein eller LCHF. Stämmer det? Allt jag hittar på nätet handlar om behandlingar med läkemedel [länk borttagen av Hasse] Det kanske går att göra något med kosten?

webguide

Man skall ta filmen med en nypa salt, det finns flera felaktiga påståenden. T.ex. att vi inte skulle ha ätit kolhydrater, men vi har konsumerat kolhydrater i minst 1 million år. Många "sånna här" dokumentärer blir väldigt enkelspåriga och drivs av ett eget bias.

kurt

Pete Evans får väl publicera sin fakta i den fackgranskade vetenskapliga pressen precis som alla andra forskare, fast då kanske han får börja med att gå ut grundskolan?

kayaker

Citat från: kurt skrivet 2019-03-15 20:22
Pete Evans får väl publicera sin fakta i den fackgranskade vetenskapliga pressen precis som alla andra forskare, fast då kanske han får börja med att gå ut grundskolan?

Så länge han tjänar pengar och inte blir stoppad med lagliga medel så lär han tyvärr fortsätta.
/F

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal