Matforum blir betaltjänst

Startat av Andreas, 2008-04-01 08:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas


Matforum har länge drivits på närmast ideell basis vilket förstås inte är hållbart i längden. För att säkra forumets fortlevnad på lång sikt samt för att ge utrymme för ytterligare kvalitetshöjning beslutade ledningen därför vid ett extrainkallat styrelsemöte tidigt i morse att Matforum inom kort övergår till att bli en betaltjänst. Kostnaden för en månads abonnemang blir 449:- och de betalsätt som kommer att stödjas är kreditkort, paypal, e-faktura och autogiro.

För att fira nyordningen kommer de som skriver minst fem inlägg idag att få hela 2% rabatt på den första månadskostnaden, missa inte detta engångstillfälle att dryga ut semesterkassan.

Högste chefen hälsar citat "Det var trevligt så länge det varade men jag behöver nya sommardäck så nu är det slut på gratisätandet. Eller nej förresten skriv inte det, skriv att detta beslut togs i brett samförstånd och kommer att borga för en gyllene framtid för forumet." slut citat.
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch


annamaria


crlhrv

först blev jag lite förbannad.. sen tänkte jag.. nääää men vänta! allt som allt var detta andra nyheten för dagen som jag gick på (jag funderade allvarligt på att också ta svängen förbi skatteverket i göteborg på vägen till jobbet).
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Jag HÖLL på att gå på det! Jag satt o funderade på om jag hade råd att vara med när mina blickar föll på "jag behöver nya sommardäck så nu är det slut på gratisätandet" Det lät så olikt Andreas att hjärnan äntligen startade o funderade på vilken dag det är.
Mycket bra! ;D

Kari

Hahahaaa!

Men har Ni hört att Andreas & Urban ska vara med på tv4?

Andreas

Hysch Elka det är ju en hemlis!

Citat från: agnetasch skrivet 2008-04-01 12:37
Jag HÖLL på att gå på det! Jag satt o funderade på om jag hade råd att vara med när mina blickar föll på "jag behöver nya sommardäck så nu är det slut på gratisätandet" Det lät så olikt Andreas att hjärnan äntligen startade o funderade på vilken dag det är.


Var det bara den formuleringen som var misstänkt? ;)

Ingen förutom Calle som sett nåt annat aprillskämt? Eller nån som lurat nån annan?

Här är en nyhet man skulle kunna tro är ett skämt: Uefa kräver att Borås ser till att Max stänger under U21-EM - McDonald's är sponsor... http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article2166745.ab
Den som inte frågar får inga svar.

jelvis


Hasse

Andreas, jag har skickat pengarna till ditt konto. Får jag mina tio stjärnor nu, som du lovade?

agnetasch

jelvis: ja,den var bra! ;D
Vadå hemlis Andreas, det är väl inte så hemligt att vi missar något?

Kari

Agnetasch: Hemlisar är just hemliga men å andra sidan är det den andra April idag..  ;) ;D :D haha där fick Du!  8)

agnetasch

 :'( Jag tycker dumma medlemmar ska betala böter (bidrag till nya sommardäck?) 

Andreas

Elka får jättegärna skicka mig pengar till sommardäck! Fast ännu hellre fick han komma hit och straffarbeta några veckor, har byggnader som behöver underhållas.

Jelvis: Martin var kul men synd att receptskämt är förbrukat nu, då kan ju inte jag använda det nästa år.

Hasse: Varför kommer jag att tänka på ser du stjärnan i det blå-parodin "Ser du stjärnan i det blå, ta en sup så ser du två"? :)

På tal om nyheter den 1:a april som man skulle kunna tro var ett skämt: På sportsidan i lokaltidningen igår läste jag en artikel om att skidskytten Björn Ferry tillsammans med frugan armbryterskan Heidi Andersson designat en vas kallad "pillesnas i vas" - dvs en vas med en penis i, men det är inget skämt, den finns och kostar 2500:- http://www.heidiandersson.com/default.asp?oewcmd=36&sid=47&pageid=24998&aid=31 Verkligheten överträffar alltid dikten.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Andreas: Klar jag kommer och målar, så Du kör Paint & Breakfast i sommar?  ;) Men jag är nog mer sugen på testa grillat med Sweber.. Kan inte Ni snacka ihop Er till sommaren? Vi är ju i Ume på sommaren..  ;D

Kanske fler som vill haka på till Paint & Breakfast / Bar(beque)?  ;D ;D ;D

crlhrv

Jag kommer till ume om det blir nåt!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Sweber

Citat från: elka skrivet 2008-04-02 12:05
Men jag är nog mer sugen på testa grillat med Sweber.. Kan inte Ni snacka ihop Er till sommaren? Vi är ju i Ume på sommaren..  ;D



Åh, tack! *rodnar klädsamt* Tyvärr finns inte Ume med i mina planer för sommaren.  :)
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Andreas

Ah vad trevligt med frivilliga, men vem sa nåt om att måla? Jag är mer sugen på att få 10m3 betong bortbilat... Bara att ni övertalar Sweber så får ni komma hit och bila!

För att fortsätta med aprilskämten så: Gårdagens bästa nördskämt hittar man här http://m3.idg.se/2.1022/1.153736 "Super pii pii brothers", ett spel till Nintendo Wii där spelaren med hjälp av Wiimoten ska kissa rätt i ett antal toaletter som öppnas och stängs"

Och så finns det visst en specialsajt för aprilskämt http://www.aprilskamt.se/ där folket får rösta fram det roligaste skämtet:
¤ 1:a 18-åringar som kör bil med sprit i kroppen under överseende av  bilskollärare
¤ 2:a SVT stänger ner myrornas krig
¤ 3:a Rea på systembolaget
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal