Vad kan man laga för mat i microvågsugn?

Startat av kjpil, 2009-11-02 23:01

Föregående ämne - Nästa ämne

kjpil

Nu har jag köpt en billig micro med "grillfunktion". Den här kommer stå för en stor del av min matlagning framöver är det tänkt, så jag undrar om det finns många smidiga tips kring rätter som går bra att laga? Jag har inte tillgång till stekpanna, kan dock koka enkel "luktfri" mat på kokplatta. (roligt ställe att hyra?)

agnetasch

Bakad potatis blir ju bäst i micron. Likaså fisk; koka fisken färdig, bred sedan på creme fraiche blandat med riven ost o sätt under grillfunktionen. Stekt kyckling, grönsaksfat, gröt, bacon...och inte att förglömma; 5-minuters-chokladkakan! ;D

Andreas

Hur är det, kan man göra pajer, gratänger och lasagne i mikro med grillfunktion?

Citat från: kjpil skrivet 2009-11-02 23:01
kan dock koka enkel "luktfri" mat på kokplatta. (roligt ställe att hyra?)


Men måste inte maten du gör i mikron också vara luktfri också då?
Den som inte frågar får inga svar.

annamaria


Tom


kjpil

Tackar för alla tips, det ska prövas. Garanterat chokladkakan också när jag blir sugen :) Fler tips och recept är välkomna.

Citat från: Andreas skrivet 2009-11-05 10:47
Men måste inte maten du gör i mikron också vara luktfri också då?

Ja, relativt luktfri i alla fall, det är stekos som är "totalförbjudet". Jag får koka lite pasta och så - vågar inte går för långt över gränsen.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal