Chicken cocos - Dafgård (2/5)

Startat av Andreas, 2008-11-05 11:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Köttbullar av kyckling i het kokossås, ris med paprika.

Oj vilken trist syn! Ett hav av ris med fem slarvigt utlagda ynkliga små kycklingköttbullar och lite sås. Det enda som är lite kul i detta är de små röda paprikaprickarna i riset.

Läser innehållsförteckningen "Ris, vatten, kyckling, kokosmjölkspulver(maltodextrin, mjölkprotein, stabiliseringsmedel (E339)), purjolök, modifierad stärkelse, morötter, ströbröd (vetemjöl, salt, dextrose, jäst), ägg, salt, paprika, potatismjöl, kryddor, vitlök. Total mängd kycklingkött i rätten: 14%" och jag kan inte begripa hur de får ihop kokosmjölkspulver av maltodextrin, mjölkprotein och stabiliseringsmedel (E339)...

Köttbullarna är småhårda och gummiaktiga, även smaken är trist trist, mest bara lite kyckling. Såsen är vattnig i smaken och har ytterst lite hetta men gör ändå köttbullarna mindre menlösa. Riset har aura av kokos, står inget om kokos i själva riset men kanske har det tagit åt sig från såsen. Tillsammans smakar det hela inte så tokigt som man kunde tro, helheten är bättre än delarna var för sig. Vilket i och för sig är bra man borde faktiskt även kunna äta bara en tugga av en kycklingköttbulle och gilla det.

¤ Utseende 2/5
¤ Konsistens 2/5
¤ Smak 3/5
¤ Helhetsbetyg 2/5
Den som inte frågar får inga svar.

Lucy

Jag kan bara hålla med dig Andreas, har också provat den här tråkiga rätten och de fem pyttiga köttbullarna smakade verkligen inte gott, gummikonsistensen gjorde att man nästan hade kunnat använda dem som studsbollar... Såsen och riset gick an att äta, riset var bäst om man tänker på konsistenen och därför vart det kanske en 2:a för mig också om jag ska vara lite snäll. Sen måste jag säga att jag tycker att det är lite barnportion över storlekarna på nya Dafgård, inte så mycket mat!

Shanta

usch, man blir nästan mörkrädd av bilden..

Andreas

Bilden kanske kunde användas för att illustrera motatsen till ordet matglädje? :)

Lucy: Vad bra att nån fler har smakat den, då vet vi att exemplaret jag inte fick var ett måndagsexemplar. Undrar just vad tanken är med så små portioner..?
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal