Umeå: Thaiköket

Startat av Andreas, 2007-06-10 19:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Thaiköket på Himlastigen i Umeå har bra storlek på sina portioner när man beställer hämtmat. Min absoluta favorit är Pha lad pik, Stekt fisk med chili för 68:-. En väldigt väldigt fyllig och god rätt. Undrar just vad hemligheten är som gör den så fylligt god.

http://www.thaikoket.se
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

Igår åt jag en annan rätt från Thaiköket - grön curry med kyckling och ris á 62 kronor och det smakade bra men inte sådär jättegott som riktigt bra thaimat för det var som att något saknades, det var visserligen hyfsat starkt men lite ofylligt och själva kokosmjölkssåsen kändes också aningen tunn i konsistensen.
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

Var på Thaiköket i förrgår och åt biff med bambuskott och röd curry. Tyvärr ingen riktigt bra upplevelse, köttet var aningens torrt, kokosmjölkssåsen lite tunn i smaken och speciellt starkt var det inte heller trots att rätten var märkt med en röd prick vilket i menyn skall betyda extra starkt. Två halvbesvikelser i rad nu, det dröjer nog ett tag tills nästa gång jag går dit.
Den som inte frågar får inga svar.

Norfdas

Har faktiskt varit upp i huset två gånger och glott på menyn.
Första gången av ren nyfikenhet men insåg att jag var sugen på annat än Thailändskt käk.
Andra gången stod jag en stund och kollade på menyn, insåg tillslut att jag troligen lagar godare mat hemma och struntade återigen att beställa något.
När man dessutom läser dina recensioner så liknar det vad jag kände på mig.
Ska någon gång fatta mod och beställa något.

Andreas

Gillar du fisk så prova Pha lad pik som jag skrev om i första inlägget.

Har du annars vägarna förbi Västerslätt så besök gärna Amphigas Thaigatukök (ligger i samma hus som Granngården/Lantmännen, samma ingång), nu var det visserligen ett tag sen jag var där men jag har tidigare upplevt deras mat som ett par snäpp bättre än Thaikökets.
Den som inte frågar får inga svar.

Norfdas

Har inte sett Amphigas Thaigatukök, ska köra förbi och kolla in utbudet.
Tack för tipset.

Andreas

Om du slår till och äter något så berätta gärna vad du tyckte i en ny tråd om Amphigas! (Dom har förresten även lunchbuffé där.)
Den som inte frågar får inga svar.

Emma

Jag var upp i det där huset för några år sedan, då var det tyvärr stängt så jag åt inte men jag måste säga att det såg lite "mystiskt" ut. Inte ofta man hittar restauranger i en byggnad som denna. Försökte titta genom fönstret men det såg inte så seriöst ut så jag gick faktiskt aldrig tillbaka. Men Amphigas Thaigatukök lät ju intressant, ska hålla utkik efter det nästa gång.

Andreas

Jo det är sant, det är lite halvudda med en restaurang mitt i ett vanligt bostadshus och lokalen är lite halvmystisk, skulle tro att det kanske var tänkt som något slags samlingslokal för de boende från början.

Idag åt jag nummer 7 på hämtmenyn, Pha nang neua á 72:- (biff och lök med curry). Maten är fortfarande ungefär som den var de två sista gångerna, god men kunde vara bättre, köttet aningens segt och kryddningen lite väl tam och som lite tunn. Riktigt bra thaimat kan ju annars vara så väldigt fyllig och god.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal