Gasolgrill

Startat av TF, 2015-02-26 15:06

Föregående ämne - Nästa ämne

TF

Hej

Har nyligen blivit med gasol grill då det är det som föreningen tillåter att man får ha på balkongen.

Då jag själv är en kolgrills person så är detta helt nytt för mig.
Så tänkte höra mig för här.

Hur är det att grilla med gasol, är det stor skillnad från kol?
här är det med rengöring av gasol grill galler osv?

Tacksam för svar  :)

agnetasch

Jag upplever det inte som någon större skillnad på att kolgrilla o gasolgrilla utom att gasolen är lite bekvämare. Vill man starta med grillningen direkt är det bra med en gasolgrill; från noll till hundra på en minut ;D Perfekt vid spontangrillning om än inte lika spektakulärt som kolgrillning. Vi använder vår gasolgrill till 80% o kolgrillen till 20%

Hur gör du rent kolgrillsgaller? Gör likadant med gasolgrillsgaller.

Smaken på kol- o gasolgrillade produkter lär det ju, efter gjorda undersökningar, inte vara någon skillnad på. Så du kommer nog att bli nöjd med din gasolgrill. Lycka till! 

Hankki

Rengöringen är väl enklast att vrida på fullt ös i 10 minuter och sen borstar du med en bra borste.

magnus

Bränn av på full fräs och borsta bort.
Tips kan vara om man vill göra rent under gallret att man använder en liten spackelspade som man viker upp hörnen på. Då man kan skrapa bort en hel del rester på flavorizer och droppplåten.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal