Vilka smaker passar me dijonsenap?

Startat av Ia, 2009-10-23 22:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Ia

Idag lagade jag en kycklinggryta med persilja och dijonsenap. Vilka andra kryddor och ingredienser skulle ni ha i denna gryta? Jag hade kyckling, parmesan, dijon, persilja, creme fraische och kycklingbuljong. Kändes som att det var ngt som fattades. Det var gott absolut, men hur skulle ni gjort det snäppet vassare?
Receptet och bild finns på
http://iasmatblogg.blogspot.com/2009/10/ahls-dijonkyckling-med-farsk-persilja.html

Jag kunde själv inte komma på ngt, men är helt övertygad om att man kan shapa upp rätten ytterligare!
Ia´s Matblogg

chepplin

Champinjoner?..men då kanske parmesanen skal väck?
Nån form av lök?..gul, purjo, vitløk?
Körsbärstomater precis i slutet?..nja förresten kanske inte
Gröna ärter?..em då kanske persiljan ska väck?

crlhrv

dragon passar väldigt bra ihop med dijonsenap. testa att byta ut persiljan mot dragonen.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Kyckling, parmesan o persilja har neutral, lite salt smak, dijon o creme fraische är sura. Jag tycker det fattas något sött utan syrlighet. Russin, fikon eller dadlar eller nåt sånt.

CII

Jag håller med Agneta i hennes analys, jag tror också att det är något sött som saknas.

Ia

Exakt det vi sa, att det saknades ngt sött, men vad skulel det vara?
Ia´s Matblogg

Mickan

Jag saknade löken i din rätt och lök är mycket sött. Svetta schalottenlök ordentligt mjuk och fin i smör eller olja.
Video meliora proboque deteriora sequor

MiGa

Prova med en skvätt Cognac, passar jättebra till dijonsenap ha i lite grädde också.

Ia

Så scharlotten, cognac och en skvätt grädde!? Tror ni rätten blir komplett då?
Ia´s Matblogg

Mickan

Balans måste du jobba fram själv! Om du är osäker kan du väl söka fram ett recept med dessa ingredienser.
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal