Göteborg: Sushi och erfarenheter, betyg mm

Startat av crlhrv, 2007-09-12 17:46

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

Tracey: vart köper du den bästa sushin i Göteborg?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Tracey

Jag är väldigt förtjust i Asienköket (vid Lilla Bommen). Där är rent o fräscht och man får alltid väldigt generösa bitar o snabb service. 69 spänn betalar man för en Dagens låda med 10 bitar, misosoppa och citronvatten. Ett stort plus från min sida är att man slipper sitta på obekväma barstolar som skär in i låren!

Det finns även ett ställe på Magasinsgatan (minns ej namnet) som har supergod sushi. Rättså kreativa bitar, vill jag minnas. Där är dock lite trångare om man vill äta på plats.

Sista favoritstället (som jag testade i förrgår) ligger i Eriksberg. Förutom riktigt god sushi, känns även miljön väldigt ljus, fräsch och modern.

Har du något/några favoritsushiställen..? :)


crlhrv

Stället på Magasinsgatan som du tänker på är antagligen Sushibaren. De tillhör mina favoriter även om Japan Shop på Kungsgatan också är en höjdare. Störst bitar får man på Super Sushi (Drottninggatan och Aschebergsgatan). En annan mindre men mycket trevlig sushibar är Khoki Sushi på Kyrkogatan. Jag har också testat Yammys (andra långg) lunchbuffé som även inkluderar sushi. Där är bitarna väldigt mediokra och tråkiga men som del i en buffé med lite annan mat är det ändå acceptabelt för 69 kr. Systerkrogen Yammy Yammy på Kungstorget har OK sushi, även om de är i minsta laget.

Runt Kompassen har det på senaste tiden öppnat minst två nya ställen, jag har inte hunnit/velat kolla in dem närmare då det varit väldigt mycket folk där.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Citat från: crlhrv skrivet 2007-09-12 19:29
En annan mindre men mycket trevlig sushibar är Khoki Sushi på Kyrkogatan.


GT skrev nyss om Khoki Sushi och verkar hålla med dig.
http://www.gt.se/nyheter/1.853091/nyttigt-och-trendigt

"Sushin är bland de bättre vi ätit i Göteborg. Fisken ovanpå risrullarna är alltid fräsch och vacker medan grönsakerna är spänstiga. ... Plus också för personalen som alltid är effektiv och vänlig också under den värsta lunchstressen."
Den som inte frågar får inga svar.

sverigeuturhisingen

ÅTERUPPTA DISKUSSIONEN GÄRNA, GUD VAD ÄCKLIG SUSHI VI HAR HÄR I STAN :(

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal