Tomatpuré - vad tycker du?

Startat av Kari, 2009-05-12 22:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Jag har varit väldigt insnöad på en enda tomatpuré så länge jag kan minnas. Ardita på tub.
Alla burkar, plåt eller glas möglar ju så snabbt.

Bara för att jä*las med mig själv tänkte jag här om dagen att.. Jag köper en burk!! Det måste ju gå att frysa?!

Sonen fick väga upp i påsar som plattades till och nu har vi tomatpuré minst sex månader framåt... ;) Om det nu går att frysa så länge.

--

Vilken tomatpuré är bäst egentligen? Varför möglar den så snabbt? Kan man göra tomatpuré själv?

Som bonus, ett lite skratt som tryckfelsnisse bjuder på. Se bilden ;D


Krista

Har inte direkt noterat skillnaden mellan varumärken (köper på tub), men jag läste häromdan att det gör stor skillnad för smaken om man låter tomatpurén fräsa lite i olja om man t.ex. gör en köttfärssås eller tomatsås. Man ska alltså inte blanda ner den i slutet utan den ska få vara med och leka från början :)

ena

brukar köpa burk o frysa i lagom portioner (en islåda är rätt bra faktiskt :)) har dock inget favoritmärke...

o självklart ska tomatpurén rostas i lite olja för att man ska få den där riktigt fylliga smaken... (lite ot, men både curry o paprikapulver får en bättre smak i mitt tycke om man fräser dem i lite olja)
man kan prova allt -minst en gång!!;)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal