De tre vanligaste ingredienserna i er pastasås?

Startat av Ia, 2009-09-21 20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Ia

Jag kör ofta "fast". Lagar jag en pasta blir det oftast med kyckling, bacon, grädde... sen ibland soltorlade eller oliver eller kapris.. Men just kyckling, bacon och grädde. Vilken pastasås lagar ni oftast? Har ni också stammisingredienser?
Ia´s Matblogg

ena

någon form av ost hamnar oftast i mina pastasås... och så creme fraiche :)

kyckling är ju också rätt vanligt men beror mest på att det är det kött sonen gillar mest... få han välja blir det kyckling, spenat, fetaost, creme fraiche o vitlök *S*
man kan prova allt -minst en gång!!;)

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

danielmalm

Senast igår gjorde jag min favoritsås.

Man bryner zucchini och morötter. Sedan tilsätter man grädde och rikligt med messmör (inget jag tycker om på smörgåsen, men i såsen är det supergott). Sedan kryddar man bara med salt och vitpeppar.

Enkelt och gott!

Annars kan du bryna morötter i smör och currypasta, varpå du tilsätter hackade tomater och soltorkade tomater. Sedan tillsätter man ketchup, chilisås och grädde och låter det puttra. Smaka av med salt och curry.

Hoppas dessa recept kan vara till någon nytta!

CII

Tomat, vitlök och silverlök är tre ingredienser som jag alltid har med när jag gör en tomatbaserad pastasås. Sedan varierar jag med saker som morot, selleri, örtkryddor, chili, svamp och annat gott.

Sari

Någon sorts ädelost, matlagningsgrädde och champinjoner. Till det blir det oftast kyckling.

Ia

Det här var bra för mig!
Ska testa en med ädelost, en med spenat och feta, en med currypasta (messmör vågar jag inte ge mig på... huuu tycker smaken är obehaglig:)), en med silverlök, vitlök, tomat och en med bara vitlök, vitlök och vitlök ;)
Ia´s Matblogg

Hasse

Om jag måste välja tre ingredienser blir det tomat, vitlök och basilika.

kjpil

De tre vanligaste för mig tror jag är salt, peppar och olja :)
Pastasåser med bacon eller grillad kyckling tycker jag är cool - eftersom jag ofta vill att det ska gå snabbt när det är pasta på g.

agnetasch

Tomat, purjolök o champinjoner.
Fast det har jag visst i allting så det är inte specifikt för pastasåser :D

smakakarin

Jag har nästan alltid matlagningsgrädde, champinjoner, skinka och någon mögelost. Broccoli är vanligt förekommande också :-)

Kari

Kantareller och bacon helt klart. Så riktig grädde. Å Smör.

Ia

Haha inte direkt nyttigt - smör, grädde och bacon ;) Men attans goda saker! :)
Ia´s Matblogg

humlan

Förr gjorde jag ofta pasta med bacon och keldas ostsås samt broccoli, men numera brukar jag ofta bara ha tex räkor, chili, vitlök och olivolja.

Fridapida

(lätt)créme fraiche, soja och svartpeppar funkar till allt!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal