Stockholm: Restaurang Gålö havsbad

Startat av Andreas, 2011-08-16 09:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Hårdbrödräkmacka för 40 kronor på uteserveringen på restaurang Gålö havsbad, kan det vara något?

Nej! Det är visserligen alls inget fel på smaken om man undviker det ruttna. Men knäckebrödet är mjukt som gammalt mjukbröd och salladen delvis rutten. Notera även skräpet på sluttningen nedanför serveringen.

Betyg 1/5.
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

"Gålö Havsbad är en fyrstjärnig turistanläggning mitt i ett vackert och fridfullt naturreservat vid Stockholms längsta sandstrand"
Turistanläggningen är alltså fyrstjärnig, är restaurangen det också då?

Öppethållandet på restaurangen verkar konstigt; Mån-Fre: STÄNGT Lör-Sön: öppet endast vid fint väder. En dålig sommar behöver dom alltså inte ha öppet en enda dag?
Var det dåligt väder innan du köpte din macka Andreas? Salladen kanske hade legat länge o väntat på att restaurangen skulle öppna ;D

Hasse

Jag tror att någon hade rejäl otur när han/hon försökte tänka.

Plastade mackor på mjukt bröd är illa nog, men en plastad hårdbrödmacka är nog något av det minst smarta jag sett på ganska länge.

Andreas

Citat från: agnetasch skrivet 2011-08-16 10:34
Turistanläggningen är alltså fyrstjärnig, är restaurangen det också då?


Bra fråga! Hittade den här länken, kanske står det där (har inte hunnit läsa):
http://www.camping.se/Documents/Manual_campingstandard_11_rev.pdf

Citat från: agnetasch skrivet 2011-08-16 10:34
Var det dåligt väder innan du köpte din macka Andreas? Salladen kanske hade legat länge o väntat på att restaurangen skulle öppna ;D


Fast att salladen legat ett tag är ju egentligen inget problem om den är spänstig/krispig och folk ser till att rensa bort eventuella ruttna partier innan man lägger den på en smörgås. Problemet här är alltså slarvig rensning!

Citat från: Hasse skrivet 2011-08-16 19:53
...en plastad hårdbrödmacka är nog något av det minst smarta jag sett på ganska länge.


Jo det är inte sådär alldeles jättesmart att plasta hårdbrödmackor. Jag funderade just över hur länge den kan ha legat. Men jag antar att en plastad hårdbrömacka nog kan bli ganska mjuk på bara några timmar.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal