Vad klagade Du senast på?

Startat av Kari, 2008-03-28 09:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Klart som grönasvansade isbjörnar att man ska klaga när man köpt något som inte håller måttet! Eller?

Senaste åren har jag klagat på Coca-Cola, juice, stumpor, Malaco godis, kött, kyckling, primuständare, ulltröja, potatis, bröd, solskydd, sköljmedel, färsk pasta, Bullens pilsnerkorv, fiskeprylar, router och faktiskt salt(!)

Varje gång har vi fått ersättning i olika form, tom ersättning för bensin en gång! Konsum var det när jag köpt kött som var ruttet.

Hjärtat och jag har blivit krävande konsumenter.  ;D

---

Vad klagade Du på senast? Hur gick det?

Andreas

Salt?! Det måste du berätta mer om!

Ersättning för reskostnader var schangdobelt, det måste vara ytterst ovanligt, jag gissar att du är ganska ensam om att ha fått det.

Det jag lämnat tillbaka flest gånger (kanske 3-4) är gravlax som varit toksalt, det var verkligen befogat för en laxsida är inte gratis. Och det sista jag reklamerade var en ölburk men det var mest för att prova på att reklamera något på Systembolaget.

Skulle jag reklamera all dålig isbergssallad och all smaklös/torr/skumsmakande frukt jag åker på jämt och ständigt skulle jag knappt hinna med annat. Det är helt enkelt för jobbigt att hålla på att klaga på småsaker.

Samma med restauranger, är jag på restaurang och får en kass lunch brukar jag inte bry mig (mer än att inte gå dit på några år igen) men är det en lite finare måltid så åker tallriken i retur direkt om det är nåt större fel.

Men visst borde folk reklamera mer, det vanliga man får höra om man har synpunkter på nåt är att "ingen annan klagar" - nävisst, men det beror oftast inte på att produkten i fråga är bra utan på att folk inte ids reklamera.
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

rent spontant: en låda rödvin, saltbilen som sprayade ner min bil med salt förra veckan, högljudd barnfamilj på restaurang Vatten i skärhamn
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kari

Saltet skule vara flingsalt som bara var smått smått smul. Och det bästa var att damen jag talade med förstod precis vad jag menade och inte alls var förvånad. Det tolkade jag som att det händer rätt ofta. Jozo var märket.

Men nu blev jag nyfiken på Crlhrv och saltbilen.. Ringde Du till VV och klaga eller vad?? Och vad sa föräldrarna till barnen?? Rödvinet skulle jag också klagat på - för visst tog det slut för snabbt och gav skalle bang dagen efter?  ;)

crlhrv

saltbilen: jag mailade gatukontoret och det är under utredning, jag vill ha ersättning för tvätt av bilen. sen var det väl inte så att vi klagade till själva familjen (det var visst farmor som fyllde år) utan till servitrisen. hon förstod oss och vi fick sitta vid ett lite tystare bord. (jag höll nästan på att klippa till ungj**larna, maken till skitungar). och rödvinet hann aldrig ta slut för det var alldeles oxiderat, tror jag. det var riktigt smidigt att lämna tillbaka till bolaget och man fick pengarna tillbaka utan knussel.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

annamaria

Jag klagade på min majs jag köpte på burk. I den fanns en fin liten goding - en tjock larv. Jag fick 100 kronor - vilket gjorde mig ännu mer förbannad. Eftersom jag är en fegis så ringde jag inte igen. Men min far blev tokig och ringde (hotade med aftonbladet förstås)...nu fick jag 500 kr till. Det funkar och vara stridig ibland men jag är tyvärr inte bra på det.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal