Weekendpaket

Startat av Mickan, 2009-02-19 18:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Mickan

Ibland vill man komma bort från hem och vardag och är man stadd vid kassa kan man boka en weekend med hotell och mat. Det vore roligt att höra era erfarenheter av olika ställen. Startar med att recensera min senaste utflykt:

Hotell Rogge i Strängnäs.

Jag bokade på nätet och vi betalade 2080 kronor för oss båda och fick följande:

Ett jättefräscht dubbelrum med dusch. Bad gick att välja. Gott om fina flaskor med kroppsprodukter.
Frukt, mineralvatten och godisskål på rummet. Därtill vattenkokare, te och kaffe i sällskap med choklad.
Eftermiddagsfika
Frukost
En timme i utomhusbubbelpool på takterrassen
Trerätters middag i restauragen

Okej, mycket fick man men hur var det?

Eftermiddagsfikat var toppen. Valfritt kaffe eller te av god klass, nymixad bärsmoothie, mjukt bröd, croissant och kex. Ost och marmelad samt chokladkaka med vispad grädde. Ett fat med färsk, fint uppskuren frukt, bl a ananas, kiwi och druvor.

Middagen smakade fint! Bland förrätterna valde vi skaldjurssoppa med fin, lite söt smak med en touche av konjak. Därefter åt jag en fin ryggbiff, perfekt stekt med hemlagade pommes och bearnaise. Kul när en restaurang kan laga denna rätt så väl. Maken åt en strålande risotto och majskyckling. Till efterrätt valde vi ost och serverades tre fina ostar. En tryffelpecorino, en fransk kittost vars namn jag glömt samt Monte Enebro. Läcker blandning, perfekt mogna och i sällskap med en fikonmarmelad och ett gott delikatessknäcke. Allt serverades av en amibitiös servitör med god kunskap om det han levererade.

Vi gillar lite fart och fläkt och ibland kan hotellrestauranger vara lite väl stilla så det faktum att det var fullt, både med after workfolk och hotellgäster passade oss bra. Vill man ha lugn och ro blir man nog lite besviken.

Frukosten var inte överdådig men smakade riktigt bra. Äggröran var jättegod vilket är ovanligt när den blir stående. Pannkakor åts det runt oss och de såg fina ut. Gott om färsk frukt, bra urval av bröd och ett par smakrika ostar.

Sängen var skön och korridoren var tyst.

Personalen var lysande på alla positioner och det var inga problem att checka ut en timme senare.

En mycket bra upplevelse totalt sett och riktigt prisvärt. Jag rekommenderar!
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal