Er bästa förrätt?

Startat av Ia, 2009-10-20 20:15

Föregående ämne - Nästa ämne

annamaria

Eftersom jag nu inte kan bestämma mig så ska mina blivnade gäster bjudas på följande miniförrätter dvs 4 st små:

* Lättrostad kavring med laxröra på färskost av getost med pepparrotssmak.
* Kantarellsoppa med liten vitlökspinne
* Klassisk toast skagen (hemgjord majjo)
* Vitlöks och peppar Salami toppad med rostad paprikaost på kavring

Tur dem ska cykla! Välkommen Cykelfest!

Psilander

Min reportoar av "standards" i förrättsdjungeln

Gubbröra (a la Gamle kungen)
Toast Skagen
Gravad oxfilé med smetana och saltgurka
Kantarelltoast
Mandelsoppa med kräfttoast
Cremé Nigon

webguide

2012-10-05 13:21 #22 Last Edit: 2012-10-05 13:23 by webguide
Hmmm en bra som jag gjort och utvecklat själv är Torskrygg sous vide 54 grader på en bädd av camutvete, saltad mandel och morotsstrimlor och skum på Earl grey från in the mood for tea.

FinskaKocken

Lufttorkad skinka med nått gott på! Som rullar givetvis.

webguide

Nått som är sjukt gott är att koka en fond på havskräfsskal, koka ihop den med grädde, lägg det råa kräftköttet i en skål och häll på såsen.

Det går att beställa levande havskräftor i de flesta fiskdiskar.

kzmonova

Var i Spanien i somras och käkade på en hel del engelska pubar. Dom är fortfarande några jävlar på klassikern Prawn cocktail. Lite ålderdomlig men förbannat smaskig :)

MalinBåtmästar

Toast med gravlax och hemrörd senapssås. Lite old school, men det går hem. Släng på lite kräftstjärtar för extra lyx. http://www.sweetlifeofmalins.com/2013/12/tips-pa-nyarsmeny.html

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal