Fiskfilé med pepparrotssås - Findus kökets utvalda (3/5)

Startat av Andreas, 2007-09-24 20:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Fiskfilé med pepparrotssås pasternacks- & potatispuré & grön sparris

Snyggt med ganska rejäla bitar färglada grönsaker! Dock är mos och sås torr och ful i kanten och vissa bitar av morötterna ser torr- och vitaktiga ut på ytan.

Mosen smakar bra och har bra konsistens NEJ där var bestämt en sådan där hel potatisbit som Findus envisas med att stoppa i för att det skall vara "naturligt" - fy bubblan. Jag vill inte ha ett tiotal hela potatisbitar av pyttipannastorlek i min mos, snälla Findus sluta med dessa dumheter!

Fisken är osalt och har känsla av kokt trist billigt fiskblock. Grönsakerna har bra spänst men är lite smaklösa. Såsen då? Var är den? Det finns jättelite av den men den jag lyckas hitta smakar gott av pepparrot.

¤ Utseende 3/5
¤ Konsistens 2/5
¤ Smak 3/5
¤ Helhetsbetyg 3/5

Hade Findus sett till att salta fisken, varit lite mer generös med pepparrotssåsen samt struntat i pyttipannapotatisen i mosen hade totalbetyget kunnat bli en 4:a.

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller fick jag bara ett ovanligt dåligt exemplar?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal