3-Liters kastrull med ETT handtag

Startat av mateid, 2018-10-26 09:20

Föregående ämne - Nästa ämne

mateid

Hej,
En gammal trotjänare till kastrull har gett upp och jag söker med ljus och lykta efter en liknande men det går inte att finna.
Grejen verkar vara att alla nya 3L-kastruller i samma storlek har två handtag (öron) vilket gör det svårare att hälla ut kokvatten utan att bränna fingrarna.
Finns det någon som har en idé varför dom försvunnit ur sortimentet? Eller ännu bättre, vet vart man kan hitta en.
Mats Västerås

agnetasch

Detta känner jag igen; letade som en galning efter en 3 litare med bara ett handtag. Till slut hittade jag på Martin&Serveras cash.
Du har en cash i Bromma om du har vägarna åt det hållet. Nu är det lättare att handla där, bara att gå med i deras kundklubb.
Cervera verkar att ha 3 literskastruller också o då har du ju två affärer i Västerås.

kayaker

De Buyer Prim'Appety finns i flera storlekar upp till 8l med ett handtag. 3l-modellen finns bl.a. på Kitchentime.
https://www.kitchentime.se/sv/p/prim-appety-kastrull-o-20-cm-3-liter
/F

kayaker

/F

agnetasch

Det var en Patinakastrull jag köpte på Martin&Servera. På Rea. Strax över 200:- om jag minns rätt. Kanonbra! Även en blind höna.... ;D

mateid

Tack för tipsen, nu ser jag att det faktiskt finns hopp  :)
Var det länge sedan du köpte den på Martin & Servera?

kayaker

Citat från: mateid skrivet 2018-11-02 07:43
Tack för tipsen, nu ser jag att det faktiskt finns hopp  :)
Var det länge sedan du köpte den på Martin & Servera?

Inget direkt svar på frågan, men när jag var förbi Martin&Servera i söndags så hade de ingen rea på någon Patinakastrull.
/F

agnetasch

Jag köpte nog för nåt år sedan, så länge har dom nog inte rea :)
Men ring o snacka med dom. Jag såg att det var Supersale på gång i alla fall här i Göteborg nu i slutet av veckan. Där kanske du kan hitta något

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal