pecannötter

Startat av johannao, 2007-10-18 16:13

Föregående ämne - Nästa ämne

johannao

2007-10-18 16:13 Last Edit: 2007-10-18 16:23 by johannao
Vad göra med dem? Har några hekto att baka med men vet inte vad.
Jag har ett recept på en kastanjepure och pecannötspaj, det låter ju gott. Men det går nu inte att få tag på kastanjepuré där jag bor så det är kört...
Man kanske skulle göra glass? Men då med lönnsirap, tveksamt om de ens har de på lokala ica.

Nu ska jag iaf. baka en kladdkaka med valnötter...väntar med spänning på kreativa pecanrecept! BTW, det blir väl godast om jag kanderar nötterna till kladdkakan...tycker att jag brukar misslyckas med det, hur gör ni?

Anne

Kakor! :) Pecannötter blir supergott i småkakor, gärna med lite annat smått och gott typ choklad, kokos... Eller biscotti med banan och pecannötter. Kanon. Jag brukar köpa ganska mycket pecannötter precis efter jul, och då blir det pecannötter i *mycket* här hemma. Även jättegott med kanderade nötter till glass - och i sallad.
Anne's Food - min matblogg

johannao

åh, gott! "Pecan choc coc chip" och banan/pecanbiscotti. Jag ska göra båda! Men banan i biscotti, hur funkar det? Bara att blanda i degen innan bakningen eller?

Andreas

Jag har ju köpt hem pecannötter för jättemånga veckor sen och har tänkt göra dina "Mjuka kakor med pecannötter och vanilj" Anne http://annesmat.blogspot.com/2007/06/mjuka-kakor-med-pecanntter-och-vanilj.html Hoppas det blir av snart... de verkar jättegoda!

Johannao: Hur tänkte du göra pecanötsglass? (Kanderade pecannötter har jag aldrig provat på att göra ens... är det svårt?)
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Johannao - jag har ett recept på bloggen, här:
http://annesfood.blogspot.com/2006/01/sugar-low-friday-banan-pecan-biscotti.html

Och nej, kanderade pecannötter är busenkelt. :) Enklast är att bara blanda med lite smör och socker och en liten nypa salt i en kastrull, och fräsa tills sockret har karamelliserats och nötterna rostats.
Anne's Food - min matblogg

jelvis

Jag är djupt imponerad av alla som lyckas använda sina pecannötter i matlagning. De är aldrig tillräckligt långlivade hemma hos mig. :-)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal