Vad har Du lärt Dig äta? (och inte)

Startat av Kari, 2007-10-18 11:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvasthilda

Citat från: Andreas skrivet 2007-11-09 12:54
Jadå jag kan bekräfta att jag och Urban provsmakade frolic för några år sedan. Varför? Ja formeln är enkel: nyfikenhet + sport + en och annan pilsner = frolic. :)

Vem blir först på forumet med att provsmaka whiskas?


Räknas Friskies torrisar? Storebror åt dom när han var så där 1,5. Vi fick ställa kattmaten i hallen och sätta en grind mellan köket och hallen. En gång när jag lyckades ha sönder påsen när jag kom från affären så skyndade han sig att stoppa i sig dom gröna! Dom måste ha varit godast. :)

Jag har lärt mig gilla oliver, paprika och rå lök i vuxen ålder. Samt ädelost. :P
Det gör inget om det är enkelt.

Kari

Inser nu att jag för andra eller tredje gången på en månad handlat stjälkselleri till matlagningen då glutamatet är passé..  ;D

Men det smakar fortfarande f-n att äta rå.. :(

ivanl

Leverpastej och blodpudding - gärna. Men stekt eller lagad lever i alla dess former - urk! Får bara inte ner de små järnsmakande bitarna.

Valbiff provades en gång i Norge och sedan aldrig mer. Såg ut som en delikat ryggbiff men smakade tran. Dottern som då var 2 år tyckte dock det var gott  :o

Hemlagade norska fiskboller - ja takk. Men Abbas fiskbullar i sås - huh!

Överlag var jag så anti skolmat att jag knappast åt i skolan alls efter mellanstadiet. Med untandag av potatisbullar med lingonsylt som jag alltid gillat. På gymnasiet gick vi på McDonalds som en ren protestaktion - numer kan jag inte få i mig de svampiga små burgarna.


Sara W

Nu har jag lärt mig äta oliver! Jag tycker till och med att det är ganska gott. Stort steg framåt...

Tinto

Lärt mig äta:
Oliver (förstår inte hur jag kunde ogilla dem som barn!) och ärtsoppa (hemlagad)

Ej lärt mig äta:
Bruna bönor, makaronilåda

Fröken Dill

Lärt mig: STRÖMMING, Jansons frestelse, julskinka
Gillar fortfarande inte: Inälvsmat
Gillade som barn, men ej som vuxen: Blodpudding, Filmjölk, Saftsås, Kräm, Risgrynskaka, Gröt, Fiskbullar, Konserverade raviolis i tomatsås, julkorv
Hälsar fröken Dill

Ia

Inte lärt mig: lever, ärtsoppa, soppan man får till sushin
lärt mig, kaviar (för typ 6 månader sen) sen gillar jag allt annat, allt annat jag vet finns i alla fall :)
Ia´s Matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal