Varning för felaktig grytannons!

Startat av Christian, 2011-05-11 16:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Christian

2011-05-11 16:04 Last Edit: 2011-05-11 17:55 by Hasse
Läste just ett utskick som kom med tidningen Båliv där man säljer ett grytset som setts tidigare.ITS AB me adress Borlänge. Dom påstår att grytorna av aluminium fungerar " Även för induktion" vilket dom inte gör.
Priset har sänkts till 699 kr från 2990 !  Hoppsan!
Deras köksmaskin med köttkvarn kan man få för 990:- förr 5890 !!
Besticksetet kostar nu 699:- förr 2990.

Luktar nästan KK-lager.Har försökt ringa men kommer inte fram. Det norska numret är nedlagt.

VARNING! GRYTOR AV ALUMINIUM FUNGERAR INTE PÅ INDUKTINSSPIS!!
Christian

Torsten Hellgren

Skitsnack!

Grytorna är lite långsamma men gedigna (tunga) och funkar. Saknar plastdetaljer och
kan användas i ugn.

Köksmaskinen är gedigen med 4-a liters degbunke i metall, utmärkt köttkvarn med korvhorn
och den bästa blender jag någonsin haft i tungt glas. Förr-priset på femtusen är realistiskt.

Hasse

2011-06-14 22:43 #2 Last Edit: 2011-06-14 23:02 by Hasse
Det är lite märkligt att de som lovordar dessa produkter är gäster, och inte medlemmar på Matforum.   ???

Hur som helst, Torsten,

Vad menar du med att grytorna är lite långsamma?

Menar du att kärl av aluminium fungerar på induktionsspis?

"Förrpriset" på köksmaskinen är enligt hemsidan* 5890 kr vilket snarare är närmare 6000 än 5000 som du skriver. Hur menar du att det kan vara en realistisk sänkning från närmare 6000 kr till knappt 1000 kr?

Du skriver att blendern är den bästa du haft. Då blir jag lite nyfiken på varför den är bäst, och vilka andra fabrikat du jämför med?


*) http://www.nettpris.se/

annamaria

Citat från: Torsten Hellgren skrivet 2011-06-14 20:11
Skitsnack!

Grytorna är lite långsamma men gedigna (tunga) och funkar. Saknar plastdetaljer och
kan användas i ugn.

Köksmaskinen är gedigen med 4-a liters degbunke i metall, utmärkt köttkvarn med korvhorn
och den bästa blender jag någonsin haft i tungt glas. Förr-priset på femtusen är realistiskt.


Har du köpt dessa via tidningen Båtliv? Eller på annat ställe?

CII

Finns det någonstans på nätet där produkterna har det så kallade fullpriset? Jag har sökt, men inte hittat. Jag tror därför att de inte har kostat det högre priset någon gång och att det är billigt "skit" som man försöker få se finare ut genom att påstå att det har kostat mer än det dubbla.

Och vem skulle egentligen sälja något som kostar nästan 6000 kronor för under 1000? Det vore ju en förlust på 5000 och ingen som ger bort pengar blir långlivad.

webguide

Citat från: CII skrivet 2011-06-18 09:08
Finns det någonstans på nätet där produkterna har det så kallade fullpriset? Jag har sökt, men inte hittat. Jag tror därför att de inte har kostat det högre priset någon gång och att det är billigt "skit" som man försöker få se finare ut genom att påstå att det har kostat mer än det dubbla.

Och vem skulle egentligen sälja något som kostar nästan 6000 kronor för under 1000? Det vore ju en förlust på 5000 och ingen som ger bort pengar blir långlivad.


Ja, det här är ju ett typisk "för-bra-för-att-vara-sant"-erbjudande och i 99% av alla fall när något låter för bra för att vara sant så är det också det.

Ingrid

Håller med om att det är en jättekonstig marknadsföring. Jag har dock själv haft det vanliga grytsetet för glaskeramikhäll i flera år. Vi använder både grytor och stekpanna ofta och diskar dem i maskin. Har ingen aning om priset är rimligt, men grytorna är toppen, beläggningen har inte en skråma trots rejält slitage.

Mattias Åbom

 8)Jag vill bara säga att jag har 2 set grytor som jag haft i snart 2 år, de används flitigt och diskas ofta, perfekta! Jag köpte besticken, helnöjjd! Jag käpte köksmaskinen med mixer och köttkvarn, funkar alldeles fantastiskt och jag bakar ofta. Jag förstår inte varför man irriterar sig på ett före detta pris, när det är det lägre man betalar. Huvudsaken är att rpiset är bra till den kvalite man får. Nej jag arbetar inte på ITS men jag tycker det är synd att gnälliga män skriver ner produkten på forumet, varför gör ni inte det män skall göra, ge vid alla grönsvansade isbjörnar i köksmaskinen o byt däck eller ngt.

Ammelina

Hej!
Jag har grytsettet sedan ca 2 år tillbaka och är hel nöjd! Var lite jobbigt i början då man inte kunde ta direkt i handtagen för även dem blir ju varma. Men dem små vadderade skydden fungera utmärkt. Jag har även besticken och även dem är jag nöjd med! Funderar nu på att köpa denna billiga köksmaskin? Är den stark? Orkar den med en brödeg? (Köpte en annan maskin betydligt dyrare ute på markanden, den går inte att köra en bröddeg i, för då luktar det bränt? ) Vill ha dem med köttkvarnen, vet någon om den har korvhorn? Läste något tidigare här, hade det till sin, är det samma maskin som dem gör utskick på nu? Jag får utskick från nettpris.se. Men det står ju inte mer där än i utskicket vad som ingår? Ser ut att vara i rostfritt, och det är ju bra!

ylwa

Jag har grytor, bestick och köksmaskin. Är helnöjd med allt.
Köksmaskinen tar lätt deg på minst en liter vätska. Tveka inte att köpa detta :)

Lillian Keil

Hej! Jag har haft mina kastuller i över tre år och de är lika fina fortfarande. Köpte även bestiken och de är oxå jätte fina och bra. Fattar inte heller att någon kan klaga på att priset är lågt. Ska beställa bestiken till min syster som fyller 50 år. Hon kommer att bli så glad  :-*

Patrik Melin

Angående priset på köksmaskinen, så säljer Jula samma maskin, med namnet Melissa för 990:- exclusive blender.
Så 6000:- har den aldrig kostat. 8)

pernillapg

Hej! Jag är gäst här och inte köpt, nu kokade jag en rejäl mjölksås i en av dessa kastruller på induktionshäll och det går PERFEKT.

Siv

Jag har köpt bestick set 2 ggr och gett bort i presenter. Helnöjd! :)

ingemarkt

svar till felaktig grytannons.Grytorna fungerar inte på en induktionshäll jag blev väldigt besviken jag betalade 795 kr för en vara som inte håller vad som lovas i annonsen grytorna är för mig helt värdelösa.

ThereseH

Jag fick köksmaskinen i present och är JÄTTE nöjd och använder den ofta. Kan absolut rekommenderas!

Robert

Hittade denna sida.

http://www.mediaupdate.se/2012-04-23/galna_prisraset_pa_supermaskinen

Det ska se ut som en seriös artikel om ett seriöst företag. Men läsar man noga och tittar runt omkring så ser man att det är monolog där nettpris.se frågar sig själv frågor och ger de bra svaren.

Nedanför artikeln ser manatt det står smått att alla artiklar osv på denna sidan är annonser.

Jävligt fula knep detta företag kör med. Tur att jag såg detta innan jag fastnade i fällan.

Vill man se flker n yanserade svar kommentarer från verkligheten ska man totta här.

http://www.rejta.se/omdome/1487435/international+trade+service+as

Hannu T

Jag skickade mail för ett år sedan och ifrågasatte om dessa kastruller fungerade på induktionshäll. Väntar fortfarande på svar. Ett företag som inte svarar på mail är inte seriöst.

Helena Danielsson

Citat från: Ammelina skrivet 2012-06-15 12:45
Hej!
Jag har grytsettet sedan ca 2 år tillbaka och är hel nöjd! Var lite jobbigt i början då man inte kunde ta direkt i handtagen för även dem blir ju varma. Men dem små vadderade skydden fungera utmärkt. Jag har även besticken och även dem är jag nöjd med! Funderar nu på att köpa denna billiga köksmaskin? Är den stark? Orkar den med en brödeg? (Köpte en annan maskin betydligt dyrare ute på markanden, den går inte att köra en bröddeg i, för då luktar det bränt? ) Vill ha dem med köttkvarnen, vet någon om den har korvhorn? Läste något tidigare här, hade det till sin, är det samma maskin som dem gör utskick på nu? Jag får utskick från nettpris.se. Men det står ju inte mer där än i utskicket vad som ingår? Ser ut att vara i rostfritt, och det är ju bra!

Hej! Köpte köksmaskinen förra året och är ganska nöjd med den. Bakar bröd och den klarar en deg utan vidare. Enda nackdelen är att degkrok osv inte är i rostfritt som det ser ut att vara utan aluminium. Besticken köpte jag för flera år sedan och är helnöjd med dessa.

Dita

Hej! Jag har köpt deras grejer men köksmaskinen ben den är katastrof. Fattas grejer på maskinen, skålen fastnar på maskinen och vispen har gått sönder 2 ggr och det gick ej att reklamera. Men efter ett tag när jag hade ringt några gånger och hotade med att jag kommer att stämma dem så fick jag en ny visp. Men nu har vispen gått sönder igen och det går ej att kontakta dem. Kött kunde jag aldrig mala eftersom det fattas grejer. Vispen är en katastrof. Jag har betalat 1700 för den och kommer aldrig att beställa mer på det företaget. Ha det bra. OBS grytorna är en billig skit.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal