Kelda soppa "Chunky mushroom"

Startat av Filippa, 2008-09-24 13:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Filippa

Svampsoppa på tetra i antingen 500 ml eller 750 ml förpackning.

bra färg, lagom rinnig med svampbitar i (enligt Arlas hemsida är det smörsopp och champinjon) smaken lutar väldigt mycket åt champinjonhållet. Lite tam i smaken, en snäll soppa utan större överraskningar men jag tyckte den var toppen efter lite salt/peppar och annat kul.

Bra att värma och går snabbt - kan tänka mig att den blir xtra toppen med lite knaperstekt bacon, lite kantareller på eller en skvätt konjak i .

4/5 för den var lite snäll. Men å andra sidan kanske svampsoppa ska vara det ?

Andreas

Snäll kan vara bra men är det mesigt är det dåligt.

Är det inte Kelda som är så jättemagert? Vad innehåller soppan mer än svamp?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Jag tyckte också att den var ganska god ja.
Anne's Food - min matblogg

Filippa

Ingredienser Vatten, mjölk, grönsaksbuljong (vatten, salt,
jästextrakt, glukossirap, socker, lökpulver,
grönsaksextrakt, timjan, gurkmeja,
rosmarin), grädde, champinjoner 9 %,
modifierad stärkelse, champinjonkoncentrat,
salt, vegetabiliskt fett, maltodextrin,
stabiliseringsmedel (natriumcitrat),
smörsoppspulver 0,1%, vitlökspulver,
färgämne (sockerkulör), vitpeppar.
Salthalt: 0,9 %.
Näringsvärde Energivärde 300 kJ/70 kcal

Kopierat från Arla.se . Nej, den var inte mesig men snäll. Så där "kan-värmas-när-man-är-i-behov-av-snäll-mat"

Andreas

Den kan inte vara så jättemager med mer än 9% grädde!?
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Tackar för tipset! Nu är ju Campbells champinjon soppa bojkottad.. Återkommer med en kort recension!

Filippa

Mager vet jag väl inte om någon av Keldas soppor kan beskrivas som, där har väl Weight Watchers nischat in sig men dom är ju inte jättefeta heller ?

Andreas

Trodde Kelda stod för mer magert än så men det är klart det kan ju inte bli hur magert som helst när det är Arlas märke. Men fettet mest i fokus har de i alla fall, tittar man in på http://www.kelda.nu och kikar bilderna av förpackningarna så är fettprocenten det viktigaste av allt - angivet i övre väntra hörnet där man läser först.
Den som inte frågar får inga svar.

Filippa

observant :-) Själv hakar jag upp mig på att det ska heta nåt på engelska ? Varför inte Svampsoppa eller Tomatsoppa eller Thaisoppa ? Varför måste det vara svenglish ?

annamaria

Jag ska prova keldas "carbonara crush" idag. Grillad kyckling i bitar, såsen + riven ost över. In i ugn, sen strö över cashewnötter´. Ris och sallad till. Vi får se hur den är.

Anne

Annamaria - den provade jag för ett tag sen. Helt okej, men smakade *väldigt*mycket vitlök tyckte jag.
Anne's Food - min matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal