Jag är så lycklig!

Startat av mums, 2007-09-04 17:48

Föregående ämne - Nästa ämne

roffekock

Kryddburken jag kommer gärna med min ångpanna och gör ett kok till dej som gåva på födelsedagen. Men då ska chefen vara med och röda mattan utrullad och husvagnen (den lilla goa vara bäddad) OK :D
Matforum är bäst

kryddburken

Citat från: roffekock skrivet 2007-10-18 22:26
Kryddburken jag kommer gärna med min ångpanna och gör ett kok till dej som gåva på födelsedagen. Men då ska chefen vara med och röda mattan utrullad och husvagnen (den lilla goa vara bäddad) OK :D


Jeneralen är på väg söderut, ska arbeta nåt år i Karlskrona framöver så jag hojtar när det blir dags! Då tycker jag vi kör en riktig träff med långkok & tårtor!! *S* Husvagnen... Äsch...

kryddburken

Hehe! nu är jag en lycklig KALLSKÄNKA också!! *S* God natt friends, jobb 07...

Andreas

Natti kryddburken, du verkar ha haft en riktigt bra födelsedag!

Vad roligt med jobbet Calle, vad ska du jobba med?!
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Äntligen en egen tomat utan fula sprickor på frukost mackan! Smaka bra gjorde det!  ;D

Tack för alllt tips jag fått å!


crlhrv

agnetasch: yes nu ska jag jobba volvo ;)

andreas: teknikinformatörskonsult och uthyrd till Volvo CCS (eftermarknad, inriktning kemi..tror jag). börjar nu på måndag. nervööööst..
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Ah ja ny på jobbet då lär du få det hett om öronen en period innan du lärt dig alla rutiner. Fast du behöver nog inte vara nervös, Volvo borde ha bra organisation och rutiner för att ta hand om nytt folk så det kommer säkert att gå mycket smidigt. (Glöm inte att recensera personalmatsalen.  ;))
Den som inte frågar får inga svar.

Tracey

Calle: Gratulerar till nya jobbet! Då får du inte missa att käka lunch på det nya jättefina lunchstället bredvid Volvo-museet! De har superfräscha sallader, wraps, smoothies och diverse andra trendiga godbitar där; serverat på jättetjusiga tallrikar som jag själv skulle vilja äga. Därtill en tjusig utsikt över vattnet!

Kari

Lite lycklig över att jag fått en köpe basilika i kruka att trivas i fönstret så pass att jag har skördat nu mer än två månader. Den blir bara större och större, nu fyra gånger större än vid inköp.
Satte om den i större kruka direkt, gödslat lite och vattnat snålt.

Kravodlat, Santa Maria från Coop Forum för ca 15:-

Lycka i ett nötskal jag menar naturligtvis kruka..  ;D

ttt

kryddburken

Tack för tipset Elka! Jag brukar försöka med dessa basilikor men inte då... Ska prova de ekologiska då!

agnetasch

Hurra, jag har vunnit 27:- på trav idag, lunchdubbeln. Jag kan nästan köpa två krukor basilika om jag vill ;D

mums

Hur lyckas man med det Elka? De falnar ju så fort man packat upp matkassen. Vad gödslade du med? Har du provat med andra örter?
En ny tråd? Örtagård i köket? Kan man ha det?

Kari


agnetasch

Jag blir så lycklig när jag ser tryckfelsnisses härjningar i pressen; en reklamtidning tycker att vi ska köpa Viltmästarskav 240 g Djupfryst Vilt/Älg/Ren/Fjäll/Lamm
Fjäll? Vadå fjäll? Fjällko? Fjällräv? Tanken svindlar ???

kryddburken

Idag är jag såå lycklig, jag är ledig TVÅ hela dagar, det viner runt husknutarna, solen börjar sticka fram, det sprakar från elden... Har lite olika projekt på gång i köket och nu ska jag bara njuta!!

Det lite tråkiga i all lycka är visserligen bilens fel... Högtryckspumpen på Mercan har visst gått... Så den står i garaget och väntar på bättre tider, men det är himla skönt att inte behöva åka nånstans på hela TVÅ dar... *Lappsjuka det kan vara skönt ibland*


agnetasch

Jag är så lycklig efter att ha bevistat det årliga evenemanget "Kyrkan sjunger" Det är flera körer o delar av en symfoniorkester som brakar loss i bykyrkan. Otroligt pampigt! Man sitter med tårar i ögonen, lyssnar på små falsksjungande barn o fullfjädrade operasångerskor i salig röra o bestämmer sig för att vara snäll ett helt år (brukar vara någon timme)
Det är så roligt att se människor i alla åldrar samlas o alla tindrar likadant med ögonen; från 1-100 år. Bifogar en stämningsbild, dock ej från vår kyrka.

mums

Ja det måste väl ge julstämning, synd man inte är religös då kunde man ju gå på nåt sånt.

agnetasch

Du talar till en gammal ateist ;D Eller ska man säga periodare; religiös mellan första advent o juldagen.

annamaria

Maken meddelade idag att han precis bokat biljetter till genrepet på Melodifestivalen i Globen i mars. Till oss två och våra två stora barn - lill-pluttan får vara hemma. Restaurangbesök efteråt och titta på melodifestivalen på tv på kvällen. Ska bli super-mysigt!

Kari

Mums: Då får väl gå till kyrkan om Du vill? Om inte Du är portförbjuden eller eller så?!  ;) Passa på, det ger gåshud på hela kroppen.

Jag är inge vidare reilgös men nog händer det att jag tar mig dit ibland för musiken. Real Group hade en fin julkonsert på Värmdö några är den! Riktig wow effekt!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal