Lamb Weston postatisprodukter

Startat av Urban, 2007-07-18 12:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

Provade Lamb Weston´s Crisscuts till det grillade köttet i Måndags. Stötte på denna nya produkt på Ica Maxi och tyckte att det var läge att testa nånting nytt.
Denna potatisprodukt är ett gott alternativ till pommes frites eller klyftpotatis som jag kan rekommendera.
Cutsen är färdigkryddad med div. kryddor, men behöver lite extra salt för att lyfta fram all smak.

Innehållsdeklaration:

Potatis, solrosolja, vetemjöl, modifierad stärkelse, salt,kryddor (svartpeppar och chilipeppar), stärkelse, vitlökspulver, lökpulver, jästextrakt, bakpulver, kryddextrakt (paprika och svartpeppar), dextros

Andreas

Påsen ser lyxig ut, vad är det för kilopris? Var tillverkas produkten? Fetthalt?
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Kilopriset är ca: 27 kr och fetthalten ligger på 9.6 gr.
Tillverkningsland: Nederländerna
Det fanns en webaddress på påsen också http://www.lambweston.com

Andreas

Jag blev också sugen på att testa någon Lamb Weston-produkt, fastnade för twisters som är långa potatisspiraler.

Resultatet blev frasigt och bra efter att ha körts i varmluftsugnen fast lika långa snurror som på påsen blev det inte. Att döma av innehållsförteckningen är det precis samma kryddning på dessa som på de Urban provade. Jag tyckte också att de smakade bra - påminner om nån ganska standard grillkrydda - och precis som Urban var inne på krävs lite extra salt.

Men "Låga halter av transfettsyror" låter inte så kul, jag hade hellre läst "inga transfettsyror".

Och varför innehåller produkten bakpulver..?
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal