Stockholm: En flicka på gaffeln

Startat av Filippa, 2008-04-23 17:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Filippa

2008-04-23 17:29 Last Edit: 2008-04-23 17:39 by Filippa
Frejgatan 79  www.enflickapagaffeln.se

Trevlig liten kvarterskrog i Vasastan döpt efter filmen med Goldie Hawn.  Riktigt cool lokal och rolig toa.

Mycket trevlig personal men det hjälper liksom inte när maten är nästan bra men inte riktigt. Man har en kort meny som man byter varje vecka vad jag förstår, de skulle nog tjäna på att hålla den mer enkel och mer basic och inte krångla till det så överjäkligt.

Vi började med de 2 förrätter som fanns; rispappersrullar med anka och apelsinchilidressing samt västerbottenpizza med kräftsallad och senapsdressing. Rispappersrullarna var det inget fel på men pizzan var en smält hög med västerbottenost. Gott men lite i det mesta laget även för mig. Kräftstjärtarna var dessutom från burk....
Pappas hängmörade entrecote till varmrätt serverades med smaskiga hemgjorda pommes frites men en kall sallad ovanpå och lite för oblodig för att kunna kallas rare gjorde att betyget rasade eftersom den kalla salladen sög mycket värme från köttet - kall grillad entrecote är inte så gott, åtminstone inte på krogen. Min smörstekta långa med pepparrotshollandaise var god men inte så varm.  Efterrätterna blev en fruksallad med basilika- och citronbiscotti var rätt menlös men biscottin var supergod. Nöt- och chokladterrine med körsbär var god, inget utropstecken för mig som chokladholic men den hade nog vunnit på att bli en nöt-brownie istället.

Det som gjorde mig förvånad och mer positivt inställd var att servitrisen (ägaren?) kollade maten, tog emot förslag och verkligen pratade med kocken (jag satt och såg ut mot köket så jag såg diskussionen :-), sånt imponerar på mig i alla fall.

Men det var OK gott, inte speciellt dyrt och mycket trevligt. Jag ska nog ge dom ett par försök till innan jag ger upp.

Betyg nästan 3/5

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal