Dödsosten!

Startat av crlhrv, 2007-08-21 17:49

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

Potentiellt dödlig gorgonzola kan eventuellt finnas i svenska affärer (mycket om och men där).
Aftonbladet gör som sin vana trogen och hittar på ett nytt kvällstidningsuttryck: DÖDSOSTEN!

Mer information finns på: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article599622.ab
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

"Det var tidigare i juli som det norska Mattilsynet upptäckte höga halter av den potentiellt dödliga bakterien listeria monocytogenes "

http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=10435&epslanguage=SV
"Den växer också bra i vakuumförpackningar."

Vad tycker du om denna Agneta? ;)
Den som inte frågar får inga svar.

mums

Det var ingen rolig läsning. Jag som avgudar ädelost. Och hur skall man klara sig utan grönsaker och allt annat som inte före förtäring upphettats till minst 70 grader.
Man har ju hört att man skall akta sig för baguetter, är det samma bakterie som är orsak till det?

agnetasch

Jaså du Andreas,du förväntar dig att jag ska gå till anfall bara jag läser order bakterier ;D

Andreas

Men detta var ju inte vilken liten bakterie som helst utan en som växer bra i vakuumförpackningar. :)

Mums: akta sig för baugetter? Det har jag aldrig hört, på vilket sätt akta sig?
Den som inte frågar får inga svar.

mums

2007-08-22 18:07 #5 Last Edit: 2007-08-22 21:41 by mums
Citat från: Andreas skrivet 2007-08-22 07:56
Men detta var ju inte vilken liten bakterie som helst utan en som växer bra i vakuumförpackningar. :)

Mums: akta sig för baugetter? Det har jag aldrig hört, på vilket sätt akta sig?


De där färdiga som ligger i butikdisken, insvepta cellufan och väntar på en hungrig spekulant. Jag blev faktiskt magsjuk efter att jag ätit en sån, om det var den och inte nåt annat kan jag förståss inte gå ed på. Jag har läst att myndigheterna gjort stickprov på baguetter och funnit merparten av dem som otjänlig föda.
Men det är kanske inte samma bakterie.

Hasse

Mums, du menar väl baguetter med fyllning?  För det kan väl inte vara själva brödet som är en bakteriehärd?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal