Breasola projekt

Startat av Gilius, 2008-02-07 01:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Gilius

Har ett nytt projekt med breasola enligt Michael Ruhlmans Charcuteries, nötrulle med kryddor och salt har legat i kylen i 2 veckor, skall nu hängas i 3 veckor.
Någon annan som provat detta ??

/gilius

Andreas

Oj, nej inte jag i alla fall. Vad in på din blogg och tittade och breasolan ser gigantisk ut, vad väger den?

Det är alltså boken "Charcuterie: The Craft of Salting, Smoking and Curing" http://www.ruhlman.com/books.html du fått tag i, finns den att köpa i Sverige? Och är den någorlunda lättbegriplig tycker du?
Den som inte frågar får inga svar.

Gilius

Bilden luras, den väger ca. 1,8kg. Boken är köpt via www.amazon.co.uk där jag köper merparten av mina matböcker, jag upplever den som lättbegriplig men jag läser i stort sett uteslutande matböcker på engelska. Kan även rekommendera hans andra böcker med som  heter "The makingof a chef", "The Soul of a chef" och "The reach of a chef". Som "Kitchen Confidential", fast på riktigt.

/gilius

Kari

Hur går det med breasolan? Hoppas bra!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal