varför vissa varor ok att köpa ?

Startat av kallebakom, 2015-06-29 19:32

Föregående ämne - Nästa ämne

kallebakom

tex korv,ost,matjessill helt ok att köpa,men vid alla grönsvansade isbjörnar om köttbullarna eller janssons frestelse inte är hemgjord då blir det liv i stugorna,varför är det så ?

Hasse

Jag vet inte om det blir så mycket "liv i stugorna" om någon köper halv- eller helfabrikat. Det säljs ju sådant i enorma mängder varje dag.

Personligen tycker jag det är tragiskt att det säljs så mycket dålig mat. Ett halv- eller helfabrikat måste inte vara dåligt, men väldigt många är det.

Skogis

Det har väl med hur mycket värden har ansträngt sig, utopin är väl att färdigmaten står i köket och gästerna själv får öppna förpackningarna och värma i mikron ;)

Korv, matjesill och ost är inte något som görs i många hushåll och då är det mer ok att köpa färdigt. Får nog prova på att göra matjesill någon gång :)

Förr var småkakor något husmor bjöd på men numera köps dom i plastburk. Värdet har sjunkit dramatiskt och också intresset av att göra det själv.

kallebakom

ja matjessill är nog inga problem,det ju inlaggd sill med annan kryddning

Skogis

Det är väl sandelträ som behövs, tror jag. Inget som jag har hemma men gissar att det inte är alltför svårt att få tag på.
Mycket bark blir det, vill ha tag på kinabark också :) Vill testa på att göra egen tonic,
den andra ingrediensen i GT vet jag hur man gör ;)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal