Hur viktig är maten för Dig? Rösta här!

Startat av Kari, 2007-09-27 12:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Hur är det med maten, igentligen?

Jag äter för att leva
0 (0%)
Jag äter när andra äter
0 (0%)
Jag lagar mat - måste
2 (15.4%)
Jag lagar mat - hobby
9 (69.2%)
Jag lagar mat - yrke
3 (23.1%)
Jag lever för att äta
7 (53.8%)

Antal personer som röstat: 13

Kari

Berätta hur Du tänker, är det ett måste? En hobby? Eller är yrket Ditt mat, isåf lagar Du maten privat?

Två röster får Du i denna mat-demokrati!  ;)

Rob

Jag hobbylagar mat. Tycker det är skojjigt och dessutom intressant. Fast mest tycker jag nog om knivarna som jag "måste" ha för att laga maten...

crlhrv

Hmm.. vill jag ha mer än mackor och kaffe här hemma så är jag mer eller mindre tvungen att laga mat. Därifrån har det sedan utvecklats till att bli en hobby som också väckt ett intresse för köksredskap och hälsa. Samtidigt älskar jag också att äta mat, men då inte min egen.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Äta mat,handla mat,laga mat,läsa om mat,googla på mat.Puh,jag lever verkligen för att äta.

Rookie-T

53 55 47 20 4d 49 4e 20 52 c3 96 56 21

annamaria

Laga och äta mat är mitt liv! Jag älskar att planera min matlagning, kan älska att handla maten jag ska laga, läsa om maten allt från mattidningar, matbloggar, recept på nätet, kokböcker, ja allt. Egentligen så är nog lagandet och planerandet ännu bättre än själva ätandet. Äta mat - det tycker jag är allra bäst när någon annan har lagat. Särskilt när maken lagat god mat och väntar med nylagat och ett glas rött när man kommer hem! Den levande kokboken gillar jag också - det ringer vänner och bekanta hit och önskar matrecept allt som oftast. Senast idag levererades recept på kallmarinerad kyckling och fläskfilé med yoghurt-täcke! Mat är underbart så enkelt är det!!  ;D

Catarina

Har det som både hobby och yrke, bara älskar det

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal