Bästa bild december 2007 och vinnare av presentkort

Startat av Andreas, 2007-12-15 14:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Och vinnarna är:

1:a pris ett presentkort på 1500:- går till Anne för en mycket läcker och välkomponerad bild av rockyroadgodis - smaskigt är ordet! http://matforum.nu/index.php?topic=1199.0

2:a pris ett presentkort på 500:- går till Kryddburken för en trevlig bild som utstrålar jul i dubbel bemärkelse - den klassiska julsymbolen pepparkakshuset här inslagen som julklapp http://matforum.nu/index.php?topic=1138.msg11021#msg11021

Nu är det bara att ni går in hos Gourmera och handlar för respektive prissumma senast imorgon söndag om ni vill hinna få varorna hemskickade innan julafton. (De har fått era för- och efternamn så använd de namnen och välj leveranssätt postförskott så kommer godsakerna på posten utan kostnad.)

Jättegrattis till vinnarna och tack till övriga medverkande! Tack också till Gourmera för de fina priserna!

Julhälsningar
Andreas o Urban
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

GRATTIS Anne o Kryddburken! Klart att ni vann med dom jättefina bilderna! Kommer ni att berätta för oss vad ni köper på Gourmera?

annamaria

Jätte-grattis till er båda! Vi vill absolut veta vad ni får hem för godsaker.

Tracey

STORT GRATTIS till er båda! Superläckra bilder - man blir jättesugen på att mumsa i sig både Rocky Roaden o det tjusiga pepparkakshuset! :)

Anne

Anne's Food - min matblogg

Anne

Nu har jag lagt en snabb-snabb-snabb beställning, gud så mycket gott. :)
Anne's Food - min matblogg

kryddburken

Oh va roligt!! :-) Tackar så hemskt mycket!
Ska ta en koll på gourmeras sidan innan jag sticker till jobbet! Tack tack!!

Kari

 ;D Grattis Anne & Kryddburken!  ;D

En kortfattad lista på vad det blev för gott från Gourmera?? Nyfiken och lite avundsjuk..  ;)

Anne

Haha inte så himla kortfattat eftersom jag beställde så måååånga saker.. men visst. :)

Valnötspraliner från Skärgårdskkonfekt
Kakaosplittertryffel från La Praline
Kolatryffel från La Praline
1880 Masterblend från Malmö Chokladfabrik
Vahlrona Ampamakia
Amadei Blue
Vahlrona Araguani
Hasselnötter i ljus choklad (Malmö Chokladfabrik)
Mandel i mörk choklad (Malmö Chokladfabrik)
Kaffebönor i ljus choklad (Malmö Chokladfabrik)
Chokladdoppade macadamianötter
honungsrostade macadamianötter
Chilikryddade macadamianötter

Pink Himalayasalt
Tricoloresalt
Svart olivsalt

Torkad Karl-Johansvamp
Hällbröd
Mandarinmarmelad
Vincotto Citron
Cheddar & Pepper Flatbread
Pumpkin & Sesame Flatbread
Dave's Crazy Caribbean Hot Sauce
Dean's Apple Shortbread
Karamelliserad lökchutney
100 år gammal balsamvinäger

Ni ser.. det blir mycket skoj för 1500:- (Det blev faktiskt exakt 1500:-)

Funderar på lite payback för det fina priset genom nån slags matfotokurs, med teman månadsvis eller nåt.. kan det vara kul, kanske?
Anne's Food - min matblogg

kryddburken

Här kommer då min lista!

Tricoloresalt
Pesto Rosso
Muscovadosocker
Olivolja Citron
Amaretto Syrup
Honung Rosen
Jack Daniels choklad
Biff Rub
Fling & Gourmesalt
Lime Juice

Verkligen jättekul! Tusen tack!

Andreas

Ah tack ska ni ha, det var roligt att höra vad ni beställt, fast jag instämmer nog lite i Elkas avundsjuka.  ;)

Vad kommer du att använda den 100 år gamla balsamvinägern till tror du Anne? 100 år låter förresten helt ofattbart... stod de verkligen och tappade vinäger på fat 1907 för att användas år 2007!?

(Inte ska du fundera på payback så, du har mer än förtjänat ditt pris genom att ta en jättebra bild. Men något slags fotokurs låter förstås roligt, man kanske hade kunnat kombinera det med en tävling på samma tema. Tål att tänka på...)
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Nej, jag tror verkligen inte att den ÄR 100 år. :) Det skiljer pyttelite i pris på den och den 50-åriga.. så ja, jag vet inte. Men okej - kan vara kul att testa. På sallad? Efterrätter? Knappast i grytor i alla fall :)

Mmm, det där med fototema-tävling-kurs ja, nåt sånt.. vore roligt. Vi kan klura lite gemensamt kanske. :)
Anne's Food - min matblogg

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Anne

Hämtade ut mitt gigantiska paket idag - och såg att Gourmera hade lagt med en liten extra julklapp, julkaffe! Och ett jättetrevligt kort. Väldigt gulligt av dem! :) Allt var otroligt välpackat, och helt super. Har testat tryfflarna från La Praline - kolatryffeln var sanslöst god. Alldeles FÖR god.  :)
Anne's Food - min matblogg

justrom

Citat från: Anne skrivet 2007-12-20 14:08
tryfflarna från La Praline - kolatryffeln var sanslöst god. Alldeles FÖR god.  :)


Aha, jag har köpt just dessa för att ge bort i julklapp. Det låter ju bra att de var goda.

Grattis till vinsten förresten!

Andreas

Det lät riktigt bra och innan jul hann det komma också, det var roligt att höra Anne!

Och kolatryffeln är alltså uppäten? :)
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Haha - nä, jag tar med den till mamma på julafton. Hon fyller år och vi ska ha ganska stor mottagning med massor av plockmat - och då slipper jag ju göra tryffel. Men hon får hämta den SNART, annars är risken stor... :)
Anne's Food - min matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal