Mikro i TV?

Startat av agnetasch, 2007-08-27 18:39

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Förra veckan tittade jag på Niklas mat (heter väl det programmet?) när han fiskade o lagade gös.Efter gösen bjöd han på en typ french toast med bär på.Dessa bär värmde han i en kastrull på spisen.Varför då tänkte jag?Varför inte i mikron så de blev varma utan gojsandet med skeden? Men det kanske inte har samma underhållningsvärde.Ni som kollar in TV-kockarna lite mer,använder dom någonsin mikron?Eller står dom alltid med näsorna klistrade mot kameran?

Andreas

Intressant iakttagelse Det har jag faktiskt aldrig tänkt på, men tror inte att jag någonsin sett nån av dem använda mikro - äsch nu kommer jag bara att bli fixerad att titta efter det när jag ser på matprogram. :)

Frågan är om de ens har mikro i sina tvkockskök - det kanske är ett tabubelagt förbjudet attribut?
Den som inte frågar får inga svar.

Fredrik Goldhahn

Köpte min första privata micro för ett år sedan. Har bara poppat popcorn i den sedan dess (och inte ens det blir helt perfekt). Att värma något i micron har varken samma underhållnings- eller resultatvärde jämfört med en kastrull. "It makes perfectly sense" varför Nicke använder kastrullen till bären om du frågar mig.

I de flesta restaurangkök står en micro. Jag däremot använder den högst sällan. Mest för att värma min egen mat någon gång. När jag jobbat som kökschef är det sista på inköpslistan en micro, på några ställen har den varit bannlyst.
Fredrik Goldhahn
http://www.eventkock.se

agnetasch

Äsch,Fredrik, du är bara gammalmodig ;) Att det gör sig bra i bildrutan att stå o slafsa i en kastrull kan jag (kanske) hålla med dig om, men inte att resultatet skulle bli bättre.Där tycker jag att micron är överlägsen. Men eftersom du inte använder mikron kan du ju inte veta det ;D

agnetasch

Ha!Nu såg jag!Mat-Niklas HAR en mikro.Långt bort till höger i bild skymtar man,under all bråte,en mikrovågsugn.Antagligen har han den som förråd för servetter eller finbestick.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal