Pain is good-Batch 218 hot sauce

Startat av Urban, 2009-01-20 19:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

Det här är den andra chilisåsen som jag fick av www.chilihouse.se. När jag provade denna för första gången så blev jag faktiskt riktigt glad.
Den faller mig i smaken perfekt helt enkelt. Styrkan är inte så hög 1500 - 1900 Scoville, men när man suttit å dippat baconchips ett tag med den så stegrar den till en behaglig pepprig hetta i munnen. Den blir inte för stark (inte för mig iaf.), ej heller upplever jag den för svag.
Efter ett tags dippande så smakar det extra gott med en kall pilsner vill jag lova.
Förutom att jag dippat baconchips med den så har jag använt den som tillbehör till revbenspjäll, kyckling, falukorv, köttfärssås mm.
Det här är en riktigt god allroundsås som passar till det mesta jag provat. Jag kan också tänka mig att man skulle kunna använda den när man gör en köttgryta, Chili con carne, eller varför inte göra heta räkor med den.
Smaken har en liten rökig vinägrig ton, och med en bra balans mellan salt och sötma + en medium styrka som inte dräper smaklökarna på en gång.

Rekommenderas!

¤ Betyg

5/5

crlhrv

2009-01-20 21:53 #1 Last Edit: 2009-01-20 21:57 by crlhrv
denna ska jag prova! (enbart pga den suveräna beskrivningen)

..men nu verkar den vara slut :(
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Calle: Jag tror att det skulle komma in mera av den såsen snart.
Här är direktlänken till såsen.
http://www.chilihouse.se/chilisaser/medium/pain-is-good-batch-218-hot-sauce/

Dennis Lundin

Vad kul att såsen uppskattades. Jag kan instämma med urban att heta räkor tex till tapas är den riktigt god till. Bara rör ner lagom mycket rakt i räkorna och låt det stå och dra ett tag. Kan bli för starkt för vissa, men gudagott är det!

Jag använder den inte så mycket för smaksättning vid själva matlagningen annars. Jag tycker den kommer mer till sin rätt när man använder den rakt på maten när det är serverat.

Afram Haffo

Jag gillar dina recensioner Urban , ska nog oxo handla en  :)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal