Fråga ang. de främsta antioxidanterna

Startat av Tracey, 2007-11-18 20:37

Föregående ämne - Nästa ämne

David Anonym

Jag hittade inlägget på nätet när jag sökte efter annat, men ville flika in då många såg ut att famla i mörkret.

Det är stora skillnader mellan kvalitet på bären, det är allt ifrån de hemska torra och ej speciellt goda som
finns i vanliga matbutiker till extremt bra kvalitet och god smak. Man får vad man betalar för.. om man handlar på rätt ställe..

Smaken är lite som ett russin, men med en lite beskare ton i eftersmak.

Bären odlas inte i Tibet, det är en "skröna" som bolagen använder som ett försäljningsargument, bären odlas i Kina i Ningxia provinsen.

Oskar Blomberg

Apropå priset på gojibär kan jag upplysa om att man kan skörda sina egna här i Sverige om man vill. Lycium barbarum heter på svenska bocktörne. Ingen här som känner till wikipedia? Den kan hittas t.ex. vid strandkanten eller i handelsträdgårdar. Vill man köpa dem i handeln kan man annars titta efter "lycium berries", vilket är ett annat namn, vilket medför lägre pris. Inte jättegoda.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal