Pizzasallad

Startat av Hasse, 2007-10-01 20:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Sara W

Jag måste säga att jag föredrar rapsolja (eller annan neutral olja) framför olivolja i min pizzasallad. Just i sån dressing tycker jag olivoljan ger för mycket smak.
Hur pizzeriorna gör, har jag dock ingen aning om...

Andreas

Citat från: Hasse skrivet 2012-03-07 15:43
Jag är inte speciellt duktig med kniven, men jag tycker det är kul att skiva tunt och hacka fint. Sedan får det ta den tid det tar. Det bästa vore nog en mandolin, men en sådan äger jag inte.


Det nog tålamodet det sitter i, jag börjar nog ofta strimla sakta och metodiskt med kniven men sen blir jag otålig och då blir det vips inte alls så finstrimlat. Med osthyvel kan man veva på frenetiskt och det blir alltid lika fint. Fast mest använder jag förstås matberedaren.  ;)

Citat från: Hasse skrivet 2012-03-07 15:43
Andreas, när det gäller dressingens ingredienser tror jag inte vi kan enas om att vare sig ditt eller mitt sätt är "det rätta". Jag ser det helt enkelt som två varianter av samma maträtt.


Jo det är som vi sagt förut, det är omöjligt att komma överens om mat, men det är roligt diskutera tillvägagångssätt och varför.

Citat från: annamaria skrivet 2012-03-07 21:15
Är det alltid olivolja tror ni i pizzasallad?


Ingen aning. Jag skall försöka komma ihåg att fråga vad de använder nästa gång jag köper pizza. Tyvärr(?) köper jag inte pizza så ofta.

Citat från: Sara W skrivet 2012-03-08 09:34
Jag måste säga att jag föredrar rapsolja (eller annan neutral olja) framför olivolja i min pizzasallad. Just i sån dressing tycker jag olivoljan ger för mycket smak.
Hur pizzeriorna gör, har jag dock ingen aning om...


Fast hur framträdande oljan är beror på hur hårt kryddad dressingen är i övrigt. Jag brukar som sagt göra en ganska hårdkryddad variant och då är inte oljan så framträdande.
Den som inte frågar får inga svar.

k@ty

Citat från: Andreas skrivet 2012-03-08 10:51
Det nog tålamodet det sitter i, jag börjar nog ofta strimla sakta och metodiskt med kniven men sen blir jag otålig och då blir det vips inte alls så finstrimlat. Med osthyvel kan man veva på frenetiskt och det blir alltid lika fint. Fast mest använder jag förstås matberedaren.  ;)

Jo det är som vi sagt förut, det är omöjligt att komma överens om mat, men det är roligt diskutera tillvägagångssätt och varför.


Det har du nog rätt i, inte mycket tålamod för att skiva o skära, det låter dock inte så lätt med osthyveln :P väntar bara på att jag blir friskare för att prova :)

Det är jätte roligt att ge varandra tips och dela med sig av hur man gör ;) vi behöver inte göra alla tips och inte heller håller med med allt, men de som letar efter nya tips kan ju välja vilka som passar dem bäst :)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal