Hundtråden

Startat av roffekock, 2007-11-18 16:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Är ni bra på att plocka upp bajset efter era hundar? I Madrid skall slarvande hundägare enligt ny lag få böta 17000:- per bajshög. http://www.expressen.se/husdjur/1.1489961/tusentals-kronor-i-boter-for-hundbajs

Undrar om det kommer att fungera?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

2009-03-11 19:38 #141 Last Edit: 2009-03-11 21:05 by crlhrv
min lille sigge blev sjuk i helgen och var hos veterinären idag. han blev 14 1/2.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

kryddburken

Naee.... Så jobbigt! Men en fin ålder till trots ju...
Hoppas Sigge har det bra där uppe i på molnen nu iallfall!

Kari

Crlhrv: Detta är det enda man vill slippa när man har hund. Usch blä :'(
Det enda nu är alla roliga grejer ni varit med om tillsammans.

Sigge: R.I.P

agnetasch

Åh nej, så tråkigt! Nu blir det blankt i ögonen.
Men vilken underbar bild att ha till minne av Sigge; han har verkligen glimten i ögat o ser precis ut som om han ska säga något.

Andreas

Usch vad hemskt, lider med dig Calle, den som inte haft hund förstår inte hur hårt det slår. Jag var med om samma sak för ett drygt år sen men orkade då inte skriva om det i forumet. Gus blev bara 6 år och dog knall och fall av en hjärnblödning. Men livet går vidare och efter ett drygt halvårs sorg kom efterföljaren, omplaceringsvovven Ville, vid en hastig anblick ser de rätt lika ut men det är två väldigt olika hundar.
Den som inte frågar får inga svar.

roffekock

Mina Pulis i dag är Ymer 1,5 år gammal tänk vad tiden går. Jag verkligen älskar honom han är en otroligt klok hund som kan få en att bara asgarva åt hans tokigheter men så är det att vara tonårig.
Matforum är bäst

Hasse

Hi, hi, en sådan liten trasselsudd. Det är nästan svårt att se vad som är fram och bak på Ymer. Men jag förmodar att bakändan viftar och framändan flåsar?   ;D

Kari


roffekock

Hasse,ett  bra sätt är att ge en matbit, den ändan som tuggar brukar vara fram, förhoppningsvis mun. ;D

/rolf
Matforum är bäst

kryddburken

En härlig valborgshelg för vår stora drömmare...
Dalton i kvällssolen som blickar ut över vidderna...

Andreas

Vilken härlig bild! Säkert är han en drömmare men de ord jag tänker på när jag ser just den där bilden är intensiv, kraftfull och klok.
Den som inte frågar får inga svar.

roffekock

Han é fin, men hans blick i fjärran säger var är kattf.............. :D En mycket kraftfullbild i vart fall.

/rolf
Matforum är bäst

Andreas

Det här tycker jag var en intressant hundchattartikel "Hundpsykologen Yrsa Franzén-Görnerup chattade med Sydsvenskans läsare" http://sydsvenskan.se/inpalivet/vardag-och-livsstil/article433139/quotLugna-hunden-med-mjukostquot.html

Speciellt hennes teori om varför hundar drar i kopplet "När hundar drar så stryper de ju sig och kvävning/syrebrist gör att hjärnan påverkas. Detta ger en ruskänsla (samma effekt som när tonåringarna "buffrar" gas). Detta gör att vi hos oss på Hand med Hund har "noll tolerans" på dragande/strypande; vi vågar inte chansa på att hundarna belönar sig själva! Så hitta en sele eller grimma för att ta bort denna risk."

Kan det verkligen stämma?!
Den som inte frågar får inga svar.

bryggens

Som hund lägger man sig var som helst, oavsett om det är över Mattes blommor.

Hasse

Hi, hi! Är det samma vovve som i "Hur ser ni ut"-tråden?[1]


[1] http://matforum.nu/index.php?topic=1946.msg19958#msg19958

bryggens

Jajamen! Vår Nuffe is still going strong trots lite artros.

kryddburken

Dalton gav visst många uttryck i sin posé!
Men Kiiisen skulle han aldrig kalla för Kattf**! Det är ju hans lilla maskot!
Varje morgon Dalton går ut på verandan stannar och och kikar efter vart katten är! En morgonritual som heter duga!

På stolen? (vrider på huvudet fram och tillbaka från stol till stol), i sitt lilla hus? (sticker in näsan i huset så långt han kan) eller ute på gården, (blickar ut med letande blick)... Får han inget napp står han still en stund med slokat huvud och väntar och har han tur så har kissen fått span på honom och dom möts i en seriekrock som bara måste ses!

Dom kastar sig i varandras armar (??) Gosar, gnider sig, kramas, ålar sig, spinner, slickar, putsar, kissen ställer sig på två ben för att nå upp till Daltons huvud och Dalton lägger sitt på sne och så gosar dom som två turturduvor i en 2-3 minuter! Kort därpå brukar jag lagom komma ut med Daltons mat, vilken han gärna delar med kissen ur samma skål. Kissen blir rätt nöjd efter ett par tuggor hundfoder och sätter sig istället lugnt bredvid och betraktar sin käraste! :-) Är dom inte söta så säg??

kryddburken

Citat från: bryggens skrivet 2009-05-28 18:31
Som hund lägger man sig var som helst, oavsett om det är över Mattes blommor.


Åhh gud så sött! Vilken goding! Pladask i rabatten som värsta Baloo! :-D

roffekock

Jag menar ju förstås i all välmening att han är lite orolig för han har inte träffat sin vän än. Han undrar ju förstås var han håller hus  ;)

/rolf
Matforum är bäst

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal