chokladkakan som försvann?

Startat av mums, 2007-07-26 21:59

Föregående ämne - Nästa ämne

mums

Jag bara undrar,, finns det möjligen någon som har ett recept på en chokladkaka i vilken man använder ganska mycket smält blockchoklad och potatismjöl? Det är det enda jag minns, möjligen också att man inte använde något vetemjöl alls. Sen kommer jag förståss ihåg att den var mycket god, annars hade jag ju inte vågat ställa en fråga med så knappa ledtrådar. Kakan hade en fast konsistens och bakades i sockerkaksform i ugn, så har vi uteslutit en hel del varianter.
Vart receptet tog vägen? Ja, jag får väl säga som så många andra; det försvann i flytten.

agnetasch

Det är inte Jannes franska chokladtårta du far efter?Det är bara potatismjöl i den,inget vetemjöl.Men det är ingen jättemängd blockchoklad i den.I vilket fall kan kanske receptet användas tills det rätta dyker upp.
http://www.matinfo.se/default.asp?intReceptId=3009

mums

Det var en ovanlig kaka, men det var inte den, har inget minne av jäst och så var det potatismjöl i några dl. Men självklart måste jag baka en sån kaka med, det är ju roligt med lite nytt.

Andreas

Du har inget som helst minne av var receptet kom ifrån? Var det ett tidningsurklipp eller en receptbroschyr eller en handskriven kapp? Hur gammalt tror du att det är?
Den som inte frågar får inga svar.

mums

Citat från: Andreas skrivet 2007-07-30 10:36
Du har inget som helst minne av var receptet kom ifrån? Var det ett tidningsurklipp eller en receptbroschyr eller en handskriven kapp? Hur gammalt tror du att det är?

jo, det stod på potatismjölsförpackningen i slutet på 70-talet. Har kontaktat dem, får se om jag får svar när semestern är slut. Kan föresten vidarbefodra deras sida.
http://epi.lyckeby.com/defaultmjol.asp?id=3662

Urban

Jag tittade i deras receptbank, och där fanns en chokladkaka med blockchoklad som heter "Dubbelchokladbakelse". Kan det vara den?. Klicka på din länk, sedan på recept, bakning, och slutligen dubbelchokladbakelse.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal