2024-03-28 09:50

Niklas mat

Startat av Andreas, 2007-09-22 09:21

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Ska verkligen bli kul att få se gamle Niklas i rutan igen :-X

Andreas

Håll till godo Agneta! Jag hoppas verkligen att du kommer att ge honom en ny chans i år och titta ordentligt på premiären så vi får tillfälle att diskutera på vilket sätt han och programmet utvecklats sen sist.

Kurt, det var intressant. Jag gissar att MatNiklas hittat BrödMartin genom MatälskarLisa, hon och MatNiklas är gamla kompisar och jag vill minnas att BrödMartin har gästat Taffel. Känner du eller någon annan till om Niklas hälsat på hos fler matbloggare/Taffelbekantingar?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Inga förutfattade meningar. Jag lovar.

Andreas

Toppen! :)

Och titta här! MatNiklas har fått proffshjälp för att bli mindre irriterade: "Hans gestikulerande armar och ljudeffekter har inte fallit i lika god jord hos tittarna som föregångaren Tina Nordströms "jättegott"." ... Niklas: "- Jag har tonat ner mina ljudeffekter" http://www.aftonbladet.se/nojesliv/tv/article2083902.ab
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Men...det var väl inget fel på hans viftande o smackande? ::)

agnetasch

Jaha, så var det dags. Ikväll ska vi titta på Mat-Niklas :D En nertonad Mat-Niklas om man ska tro Aftonbladet:
Mat-Niklas - nu mindre irriterande: "Jag har tonat ner mina ljudeffekter" säger Niklas Ekstedt, 29 som har fått proffshjälp för att dämpa sina gestikulerande armar och ljudeffekter.
Det kanske blir en njutningens stund ihop med SVT1 kl 20.00 ikväll?

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70832614_640__,00.html

Rookie-T

alldeles för fjantig kille. Ett riktigt sömmnpiller.

"Detta kommer bli såååååå gott assåå" låter ju som fjortisarna man ibland får framför sig på bussen in till jobbet.

Jag kände ingen riktig passion.

skulle vilja kalla programmet för mjuk-mat-porr med alla överdrivna närbilder som blivit så poppis bland mat-median. Men eftersom Käk-Nille var så tråkig så kanske man skulle kalla det en slörunk eller tantsnusk. Äppäpp

Men kul med mat-tv iaf :P
53 55 47 20 4d 49 4e 20 52 c3 96 56 21

agnetasch

Citat från: Rookie-T skrivet 2008-04-03 20:31"Detta kommer bli såååååå gott assåå"

;D ;D ;D
Det lustiga är att när Mat-Niklas arbetat bort mycket av sina irriterande ovanor så upptäcker man vilket "sömnpiller" han är. Jag kommer inte ens ihåg vad det var han lagade. MEN, hans starka sida är nog att resa runt o intervjua folk om mat, han ser ju rar ut vilket kan ge mysiga intervjuer. Ett nytt Mat&Fjärran eller Lagat&Klart kanske ;D

Andreas

Men tror ni inte att han blir mer av ett sömnpiller i rutan just därför att han är stel och spänner sig för att inte vara irriterande? Är det egentligen inte lite synd om Niklas som ju nu försöker bleka bort sin personlighet på samma sätt som då Michael Jackson bleker sin hud med hydrokinon? För visst har Niklas definitivt tonat ner sig, igår kunde jag bara uppfatta tre ljudeffekter på hela programmet - "duttu-du", "schopp" och "smack".

Jag tycker annars att Niklas nu gör lite samma misstag som många kvinnliga matlagare i tv, han har lite för flådig skjorta på sig när han lagar mat, det känns inte så köksmässigt.

Inslaget om Sivans ost med Sivan som gör sveriges mest vällagrade ost i sit ostdubbelgarage var intressant. Men vad kostar den och var kan man köpa den? GP har svaret i en artikel från förra året http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=358968 "En herrgård eller prästost kostar 150 kronor kilot i Sivans ostvagn. På Gudagott i Göteborg ligger kilopriset på runt 200 kronor." Vi får även veta att Leif Mannerström har Sivans ost på menyn "Vi har "Ost ur Sivans sortiment" på Sjömagasinets meny och då serveras 3-4 bitar med marmelad och fruktbröd."

(Igår var förresten Niklas på kalas, se bilder nedan.)
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Aha, det var därför Mat-Niklas flyttade till Stockholm, inte för att laga mat utan för att mingla med de två självutnämnda Stureplanskungarna :-\ Sjunker,sjunker...

annamaria

Min 85-åriga Mormor kunde minsann tänka sig att laga vegetarisk lasagne - med aubergine och allt. Bara jag fixade ingredienserna. Han har nog en viss utstrålning den karln ändå. Även om det nu mest är hos dem över 80 eller ?  ;D

roffekock

Denna tråden känns mer som att den skulle passa i Vänt i Häcken.

/rolf
Matforum är bäst

agnetasch


annamaria

Ursäkta min okunskap - men vad är vänt i häcken?  ???

roffekock

Hänt i Veckan passar det bättre?

/rolf
Matforum är bäst

Andreas

Det var skojigt Rolf men nu har vi 4 inlägg off topic här i rad i en kedja som började med ditt och som förmodligen ryker när andan faller på.

Vad de som läser den här tråden är mest intresserade av är att alla som sett Niklas mat berättar om vad de tycker om programmet -  inslag, upplägg, programledare? För den som missade det går en repris i SVT1 imorgon söndag 13:25 och det kan även ses på nätet
http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=41132&lid=lista_684919&lpos=5
Den som inte frågar får inga svar.

kurt

Det är ju mycket bra med reportage  om råvaror, annorlunda tillagningsmetoder etc men det förutsätter att den om gör reportaget både är kunnig och nyfiken.

johannao

Vad ni är elaka! Mitt mobbingradar darrar av förskräckelse!

Andreas

Nja, är det så elakt om du slår på ironifiltret och ser till att mentalt hålla isär privatpersonen och den offentliga kändiskocken och programledaren?

Privatpersonen Niklas verkar vara en jättehygglig och trevlig kille men jag tycker inte att han är nån vidare programledare på precis samma sätt som jag tycker att Marie Picasso inte är nån vidare artist, Helena Bergström inte är nån vidare skådis och Lars Leijonborg inte var nåt vidare partiansikte. Tyvärr. Och när man sen ska beskriva varför man tycker att dessa människor inte passar i sina roller så kommer man in på personliga egenskaper, men det är inte samma sak som att racka ner på personen som sådan, alla har vi goda och dåliga sidor som gör oss mer eller mindre lämpade för olika yrkesroller.

Men visst är tråden i nuläget för negativ, jag ser jättegärna att ni som verkligen gillar Niklas mat står upp för det och säger vad ni tycker, kan inte du skriva nåt positivt Johannao?
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal