Koka pasta

Startat av Tobias, 2008-04-09 18:02

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Självklart Barilla! Så här ser det ut när jag handlar:

Dennis-Kock

ja Barilla har ett bra sortiment men jag gör oftast egen pasta hemma går så fort att göra. Men en sak jag inte förstår är hur man kan köpa pasta sås när det går på 5min att göra egen. Med allt dom lägger i dagens mat så ju mer du gör själv ju bättre.
en bruleé är som en kvinna het på utsidan men kall på insidan ;)

agnetasch

Tänk bort pastasåsen, den köper jag inte (den råkade bara vara med på bilden) Pastasås gör jag helst själv, men inte pasta eftersom jag tycker färsk pasta smakar, som jag uttryckt tidigare,"överkokt o lite som uppvärmda gamla rester" ;D

Dennis-Kock

Citat från: agnetasch skrivet 2008-04-24 13:09
Tänk bort pastasåsen, den köper jag inte (den råkade bara vara med på bilden) Pastasås gör jag helst själv, men inte pasta eftersom jag tycker färsk pasta smakar, som jag uttryckt tidigare,"överkokt o lite som uppvärmda gamla rester" ;D


tycker du? färsk pasta med en god italiensk sås är underbart, du måste ha fått en fel upplevelse med färsk pasta. Kan hålla med om att enbart färsk pasta kan smaka lite udda.
en bruleé är som en kvinna het på utsidan men kall på insidan ;)

agnetasch

Nej, jag kan inte lära mig tycka om färsk pasta. Tidigare, när trenden var att man bara skulle äta färsk pasta, gjorde jag flera uppriktiga försök. Olika sorter o fabrikat, med o utan sås. Men nej, jag återgick hela tiden till min goda, torkade, al dente-pasta. Nu gör det ju inte ont heller att den är billig ;D

Tobias

Men. Du kan ju inte avfärda färsk pasta om du inte provat hemlagad. Många ägg ska det vara också.

agnetasch

Jag har provat att laga själv också, men det hjälps inte, det är något med konsistensen jag inte kan med.
Men jag lever lycklig ändå; då slipper jag joxa med pastatillverkning utan kan koncentrera mig på såsen till min "lättköpta" pasta :D

Tobias



Zeta har en ny serie med pasta nu. Hela 16,5 gram (!) protein per 100 gram. Gjord på kronosvete, som tydligen ska vara en av de bättre sorterna.

agnetasch


Tobias

Har bara ätit tortiglionin. Tycker den är bra och god. Väldigt lik De Ceccos, som jag tipsade om förut.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal